Hur stor hage......

S

Sissan

.. behöver hästarna om jag ska ha dem på lösdrift??? :confused:
Finns det några speciella saker som man bör tänka på angående hagen?
Tacksam för snabba svar!! ;)

Sv: Hur stor hage......

Så stor som möjligt givetvis :smirk:
Det är svårt att säga beroende på storlek på flocken, ålder på hästar, deras individuella rörelsebehov och hur hagen se ut.
Det man bör tänka på är att den har åtminstone väl dränerade ytor som tex är grusade där den är mest belastad, vid vatten och utfodringsplatsen.
För min del så hade alternativet varit box och samma vinterhage men vid lösdrift får iaf hästarna välja själva om de vill vara inne eller strosa runt lite. Då får de automatsikt mer rörelse.

/T

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Zevzan
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 768
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38