hur stor e chansen för planerat snitt??

M

milles mamma

vid en andra grav? när jag var gravid med min son ,iv 16,så fick jag ett ljumskbråck,fick absolut inte röra mej mer än till toa,hämta mat och vatten. ville ha planerat snitt men blev nekad,bm sa att beräknad vikt på din bebis e 3kg ca 3d innan förlossningen. vid förlossningen ,ko in vid 02:30,var då öppen 4cm,04:30 öppen 8cm,05:30 9cm, jag låg å krystade i ca 3timmar utan att det ig hände så mkt,tillslut vid kl 14:35 så fick dom ta han me sugklocka,sprack en heldel,låg på bb i 5dagar.han vägde 4440gram!!! nu har jag varit på ultrajud för bråcket och dom såg inget,men jag frågade hur stor e chansen att jag får det vid ev en grav till?? ca 97% sa läkaren....så sa hon då kanske man kan op det när du e i v 7. det roliga e att det kom inte fram förrän v 16 och då vägrar dom op mej. så hur stor e ig chansen t snitt vid en andra graviditet ,tror ni? får jag inget så kommer tyvärr min son att vara det enda barnet....vill jätte gärna ha fler ,men jag kommer aldrig gå igenom en vanlig förlossning igen....(sa detta för 9mån sen när han föddes oxå)
 
Sv: hur stor e chansen för planerat snitt??

Jag tycker att du ska ta upp detta med din barnmorska BUMS! Det brukar vara lättare att få ett snitt beviljat om man har haft problem vid en första förlossning, men det är ju upp till läkaren att fatta beslutet.
 

Liknande trådar

M
Övr. Barn jag har en underbar son på 7mån,och börjar känna ett litet sug på ett syskon ,men problemet är att jag tänker inte skaffa flera barn om...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 970
Senast: chrysler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp