Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

copernica

Trådstartare
Hur vanligt är det med komplikasjoner med förstagångsfödande vs sto som har fått fler föl? När det blir problem, är detta oftast med första fölet eller senare, och hur vanligt är det egentligen med problem under födsel?

Mycket rädd för att eventuellt förlora stoet..

Sv: Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

så länge stoet är friskt och fölet ligger rätt så händer det mkt sällan något!!

Sv: Hur stor chans för problem med förstagångsfödande sto?

Jag har hittills fått 20 föl, varav (minst) 8 varit första fölet för mamman. Och hittills inte en enda komplikation...
*inser att jag inte kan ha turen med mig HUR länge som helst, borde kanske sluta med avel nu? :angel:*

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 100
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar