Hur stor är risken?

T

thekid

Ja, har nu fått hem en tik (16 månader):love: men har inte kastrerat hanhunden hemma än, fyraårig labbe. Vågar man lämna dom själva eller blir det valpar då?:o:D Tiken löper inte, men det kanske inte spelar någon roll? (känns som man borde veta svaret på min fråga själv, men det gör jag inte:p)

Dom fungerar jätte bra ihop, springer och leker (läs: river halva huset när dom är inne:D) och just nu ligger dom och sover vid mina fötter:love:.

Men alltså, behöver jag sära på dom om jag lämnar dom ensamma hemma?

Help, anyone?
/*ngn som inte vill ha 7 söta, lurviga, gosiga, underbara små odjur (valpar)*

Sv: Hur stor är risken?

Säkert? :idea:
Har du lust att förklara?:o Gäller det hästar med, kan man ha ett sto och en hingst tillsammans om stoet inte brunstar?:eek:

:rofl: snacka om att man har dålig koll:crazy:
Är som sagt inte insatt över huvudtaget och det kanske man skulle ha blivit innan man skaffar en tik:cool: Jag får googla lite ikväll tror jag...:D

Hjälp! :eek: Får man inte lära sig om blommor och bin i skolan nuförtiden? :crazy:

Det är samma med människor faktiskt. Man kan bara bli befruktad vid ägglossning, men hos oss människor sker det ca en gång i månaden. För hundar under löpet (ofta 2 ggr/år), hästar när de brunstar (en gång per år, men brunstar om med 21 dagars intervall under några månaders tid), kaniner nästintill året om... :angel:

hahaha, tydligen inte, pinsamt värre det här ju:o:D

Okej, men tack för svaret, trodde nästan att det va så men jag va tvungen att fråga:p bara att låta dom vara själva nu då och hoppas på att det är hundar och inte kaniner jag har:angel::D

Hjälp! :eek: Får man inte lära sig om blommor och bin i skolan nuförtiden? :crazy:

Det är samma med människor faktiskt. Man kan bara bli befruktad vid ägglossning, men hos oss människor sker det ca en gång i månaden. För hundar under löpet (ofta 2 ggr/år), hästar när de brunstar (en gång per år, men brunstar om med 21 dagars intervall under några månaders tid), kaniner nästintill året om... :angel:

Fast jag örsdtår ändå TS fråga. en häst eller en kanin släpper man INTE i hop med hane / hingst oavsett tidpunk, då brunsten hos dem faktiskt kan variera och t o m utlösas av miljöbyte etc. Dessutom visar de inte så mkt tecken inna brunsten.

En hund löper ungefär två gånger om året, och är fruktsam i slutet av löpperioden, höglöpet. Detta syns och märks på ett helt annat sätt, vilket gör att det är riskfritt att ha tikar o hanar tillsammans under icke löpperiod

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Har en ledig dag från jobbet och spenderar tiden med att fundera på det här med hund, att skaffa hund alltså. Jag bor sedan ett par år...
2
Svar
21
· Visningar
3 530
Senast: Calazirya
·
L
Övr. Hund Jag har en 8årig hanhund (okastrerad) som jag haft i 4år, dock känt honom sedan valpstadiet, han har alltid varit ranglåg och tuktad av...
Svar
4
· Visningar
1 365
Senast: Lill Malin
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
12 137
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar