Hur starta med bakjäst?

H

Hemligisten

Måste man vänja in hästen med det då man tänkt börja eller kan man ge hela halvan på en gång nersmulad direkt i hinken tillsammans med fodret?
Hur förvarar ni jästen..? I kylskåpet eller?
Det är ju inte särkild lång hållbarhetstid på dom väl?
Ge mig lite råd så att jag kan fodra med det lätt..
 
Sv: Hur starta med bakjäst?

Jag gav hela ransonen direkt, men för att vara snäll mot magen ska man nog egentligen vänja in det. Nu under vintern har jag det bara ute i stallet, men tänk på att det varken tål för varmt eller frost, så att har ni tillgång till kylskåp i stallet är det perfekt. Det står bäst före datum på paketen.

Mvh

Camilla
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 312
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 367
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp