Hur står man ut...

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

ariel79

med nyfikenheten?? Jag slutade med p-pillerna för 3 veckor sen, hade äl i måndags och nu är det bara en evig väntan på att kunna göra ett test, men dagarna går ju så fruktansvärt långsamt.
Jag vill inte hoppas eller känna efter för mycket men det är ju oundvikligt när vi pratar om det nästan varje dag. Fasen vi kanske inte ens kan göra barn..!
Nån som har nått tips på hur man står ut med väntan och får tiden att gå fortare??!
 
Sv: Hur står man ut...

FÖRSÖK verkligen att sysselsätta er med annat. Sådant här kan ta tid och det är jobbigt nog som det är!!!!
Vi försökte i 5 månader, det var jättejobbigt, men vi försökte att verkligen inte tänka mer på det mellan äl och mensar :smirk:
 
Sv: Hur står man ut...

Jag är princip samma situation, och jag försöker att inte tänka på det alls!
Då skulle man ju inte göra annat än att vänta.... :crazy:
Vänta på ägglossning....
Vänta på inte-anländande-mens...
Mens... :(
Vänta på mensens slut....
Vänta på ägglossning....
 
Sv: Hur står man ut...

Man står inte ut... ;-)

Vi är själva inne på tredje försöket. Trodde det skulle gå på en gång! Har skyddat mig med p-piller i över 10 år och flera gånger varit orolig att bli gravid för ett piller som togs några timmar sent. Inser nu att det varit helt i onödan, vi har prickat ägglossning två gånger nu alltså och ändå har mensen kommit på klockslaget… Tydligen tar det i genomsnitt 7 månader att bli gravid så än ska man ju inte tappa hoppet, men det känns ändå lite snopet. Många av våra vänner har blivit gravida vid första försöket…

Har du inte hittat till familjeliv.se så kan jag rekommendera den sidan. Fast egentligen rekommenderar jag inte sidan om man vill slippa snöa in på det här, vilket säkert inte bara är så positivt (det upptar då ännu mer av tankar).
 
Sv: Hur står man ut...

Har man väl bestämt sig så borde det funka på en gång och man borde kunna göra ett test dagen efter för att se om det blev nått....då skulle man slippa den här plågan..!
Det värsta är ju att man inbillar sig att man är gravid; mår jag inte lite illa nu; är inte brösten lite ömma osv, man blir ju helt psykad..!

Kan det inte vara nästa tisdag nu!
 
Sv: Hur står man ut...

Tack för sid tipset, nu har jag lite tidsfördriv ... :-)
 
Sv: Hur står man ut...

Bra sida, men lite deprimerande om man surfar runt bland alla väntandes som lägger ut foton på magar, filtar, skötbord, provresultat o.s.v...
 
Sv: Hur står man ut...

För mig tog det ett år innan jag blev gravid från det att jag slutade med pillren. Det är tydligen ganska vanligt att det tar så lång tid, men det kanske beror på hur länge man ätit dom.

Ta det lugnt bara o slappna av så sker det som sker!

Lycka till med tillverkningen! :banana:
 
Sv: Hur står man ut...

Tänk, det där funderade jag också på igår... exakt de tankar du beskriver. *S* Tack för att du startade tråden, nu får även jag lite tips!
 
Sv: Hur står man ut...

Jag och min sambo har försök i tre år, NU har vi (jag) en liten i magen. :love: Så det KAN ta tid, försök att inte tänka så mycket på det!

Lycka till! :)
 
Sv: Hur står man ut...

Grattis SandraH, efter den väntan är du verkligen värd det!! ;-)

Jag vet att man inte ska tänka så mycket på det, men det är svårt... Själv skulle jag väldigt gärna byta jobb, men eftersom vi faktiskt aktivt försöker få barn så får det vänta. Men skulle jag veta att det dröjer t.ex tre år som för dig så skulle jag försöka byta jobb så snart som möjligt!! Det är svårt för en "modern" människa, som är van att kunna planera, att bara utlämna allt till naturen. Puh!
 
Sv: Hur står man ut...

Precis..! Jag är inne och kollar på ams.se på andra jobb men så tänker jag att byta jobb nu och så kanske jag blir gravid, då sitter jag i sk-ten. Nä det blir till att vara kvar här ett tag och hålla ut.
Man kanske tom ska prova att arbeta lite så går tiden fortare! ;)
 
Sv: Hur står man ut...

Tack! Det känns fortfarande overkligt! :bump:

Jag kan avslöja att jag sa upp mig från mitt jobb, som jag har vantrivts så fruktansvärt på dom senaste åren. (Jag var anställd i fem år.) Utan att ha ett nytt att gå till. Det var det bästa jag gjort, jag mår så bra! Gravid blev jag också... :banana:
 
Sv: Hur står man ut...

Man har aldrig tyckt dagarna gått så sakta som då man började i verkstaden. Vi hade tur att lyckas på direkten så väntan blev bara 14 dagar från ägglossning... men jisses det kändes då som att det var år tills man fick testa!
 
Sv: Hur står man ut...

Inget denna gång, tog ett test i morse och det var negativt plus att nu har mensen kommit!
Då blir det minst en månad till av väntan, suck.
 
Sv: Hur står man ut...

Plockade fram denna "gamla" tråd!!! :)


Hur går det för er alla, ni som väntar???
Vi väntar ännu. Fick mensen härom dagen, och trots att vi jobbar så olika att det nästan krävs ett mirakel att vi ska lyckas pricka in ÄL, blir jag lika besviken varje gång :(

Framför allt, för att det är så lång tid kvar tills nästa gång man hoppas...en hel månad till!! :eek: :crazy: :smirk:
 
Sv: Hur står man ut...

Jag hade glömt bort denna tråd, kul att du letade upp den!

Tyvärr inget nytt på barnfronten här heller. Har precis missat 6:e försöket och ska göra det 7:e... Funderar på om det går att komma till barnmorskan och undersöka om jag verkligen har ägglossning (har så lite mens så att man faktiskt kan undra, dock väldigt regelbunden).

Tråkigt att det inte gått för er heller! Vilket försök är ni på?
 
Sv: Hur står man ut...

Inget här heller, får veta på torsdag eller fredag om vi lyckats på fjärde försöket.
Jag har varit skengravid alla gånger innan mens så nu har jag bestämt mig för att inte känna efter så mycket och ta det som det kommer, men det är svårt....
 
Sv: Hur står man ut...

Har man regelbunden mens så är det nästan helt säkert att man även har ägglossning. Att mensen blir oregelbunden är ett av de första tecknet på att något inte stämmer. Hur mycket mens man har är inte viktigt i sammanhanget, utom i undantagsfall då stora menstruationer kan vara tecken på att allt inte riktigt står rätt till.
 
Sv: Hur står man ut...

Även jag är en väntande tös! :D

Skulle fått mens i lördags, ännu inte fått den, så vi väntar, och väntar! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: cewe
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 322
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
977
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp