Hur ställa sig tioll förktlning och feber?

IrpaSnirpa

Trådstartare
Hur ställa TILL FÖRKYLNING och feber??
Rubriken blev helfel, jag har bara en hand, Saga har lagt beslag på den andra..

Saga är snorig ovh har fått feber sen igår.. Hon har inte ätit sedan imorse.. Sist jag tog tempen låg hon på 37.7..

Hon är inte gnällig, men mammig. Ler och skrattar lite.. Jag är inte jätteorolig men känner mig lite för ny på området för att slappna av.. Det värsta är väl att hon inte äter..

Hur bör jag agera? Hon får vatten på tesked för att få i sig vätska i alla fall..
 
Sv: Hur ställa sig tioll förktlning och feber?

Det beror väl lite på hur gammal hon är? Läs på growingpeople, kommer inte ihåg om gränsen går vid 3 el 4 mån men på barnakuten vill de att man kommer in om inte febern har släppt inom ett dygn. Men 37.7 är ju inte direkt feber.
 
Sv: Hur ställa sig tioll förktlning och feber?

Hon är 10 veckor och 3 dagar..
Hennes "normal" temp ligger på 36.5 så jag tycker det är liiiite mycket för en så liten.. Min egna normaltemp ligger på 38.3. Jag har inte feber förrän den ligger på 40..

Imorse låg tempen på 38.1 på henne.
 
Sv: Hur ställa sig tioll förktlning och feber?

Du kan ju alltid ringa till sjukvårdsupplysningen, det har jag gjort när det vart något jag undrat över och de har vart väldigt hjälpsamma.
 
Sv: Hur ställa sig tioll förktlning och feber?

Jag har inte gjort nånting särskilt när mina barn hade temp på under 40. Om den inte håller i sig i 3 dagar eller mer. Brukar kolla mest på allmäntillståndet.
Mina har iofs aldrig vägrat äta, de har velat bli ammade lika mycket när de är sjuka, om inte mer.
Ring sjukvårdsrådgivningen och hör med dem annars.
 
Sv: Hur ställa sig tioll förktlning och feber?

Jag har fått i henne mat nu, och febern verkar gå neråt..
Känner mig som en hönsmamma men när ens barn är helt rödflammigt och ögonen glänser och är trötta och man bränner sig mot dem så får man ont i hela kroppen..

Hon ligger själv för första gången idag och roar sig själv. Och verkar väldigt nöjd med det.. Snart kommer hennes pappa hem och löser av mig.. Vi är lite halvsjuka allihopa här hemma så helst vill man inte behöva åka till något sjukhus och riskera att smitta ner ännu fler bebisar/barn.
 
Sv: Hur ställa sig tioll förktlning och feber?

Så länge febern går ned med Alvedon har jag aldrig gjort något, bara väntat ut tills det blivit bättre. Men med hög feber flera dagar i sträck skulle jag (och gör fortfarande) ringa sjukvårdsupplysningen.

Ett "normalsjukt" barn orkar skratta och leka lite mellan allt det pipiga och ledsna.

Vi har varit på akuten en handfull gånger med första sonen som envisades med att ha mycket feber när han var liten, första febern fick han vid tre veckor sedan bara avbröt förkylningarna varandra, och när vi fick ge maxdos Alvedon i många dagar fick vi komma akut. Dock hade det aldrig varit något allvarligt, men man blir trygg av att någon kunnig kollar honom och säger att det är okey.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp