Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Remmer Jag håller gärna igång annars och är ingen direkt "grubblare" eller låg för övrigt. Däremot känner jag igen personligheten du beskriver som grubblande, min sambo och en nära vän är mer sådana.
Jag träffade en sån för 12 år sen och det är en av mina 5 vänner idag. Vi är jätteolika men kan kallprata länge, ja rättare sagt h'n om världens mest ointressanta saker. Jag vet faktiskt inte varför vi är vänner idag.Så länge det inte är sådant djup som kräver att jag berättar ingående saker om mig själv.
Har varit med om att jag träffat folk som efter en kvart berättat om allt i sitt liv, och då menar jag inte om vad de tittar på för program utan ingående saker som man sjutton inte talar om för okända.
Räcker upp handenPs. fler introverta som har svårt att bjuda hem folk? Som hellre åker till andra för då kan man själv välja när man vill avsluta kvällen?
Ps. fler introverta som har svårt att bjuda hem folk? Som hellre åker till andra för då kan man själv välja när man vill avsluta kvällen?
Fast finns det verkligen forskning som stödjer att introverta är mer depressionsbenägna?
Jag träffade en sån för 12 år sen och det är en av mina 5 vänner idag. Vi är jätteolika men kan kallprata länge, ja rättare sagt h'n om världens mest ointressanta saker. Jag vet faktiskt inte varför vi är vänner idag.
Hahaha igenkänning på hög nivå! Ibland sätter jag på hörlurarÄter oftast lunch på egen hand då man slipper lyssna på vad ens kollegor gjort i trädgården, gullat med barn-barn, redogör i detalj för någon obskyr Sci-Fi serie de följer. Om de pratar om hästar, djur m.m. vaknar jag till och mumlar....'jodåsåatt....'
Japp! Eller......helst är jag ju med mig själv ☺Ps. fler introverta som har svårt att bjuda hem folk? Som hellre åker till andra för då kan man själv välja när man vill avsluta kvällen?
En annan missuppfattning av andra verkar vara att man som introvert (i deras ögon osocial) inte går utanför hemmets väggar.
Om så vore fallet så skulle det säkert vara mer vanligt med depressioner bland introverta, men om jag iaf ser till mig själv så är jag ändå rätt aktiv!
Förut hade jag häst och var mkt ute hos henne. Nu gymmar jag i princip dagligen, och det är oftast inte tomt i gymmet direkt I morgon ska vi till grönan med dottern och ser verkligen fram emot det.
Så det är inte att vara ute/borta/iväg som är det jobbiga utan det är mer det sociala, människa till männska, tror jag?