Hur skyddar jag mig bäst?

C

Chivita

Senario:

Har hittat en fin häst som jag sk få låna hem och ha några veckor innan köp, för att se om vi passar och de vill oxå se hur hon trivs.
Hon är en f.d. travare som har varit skadad för 8 år sedan och sen dess varit ridhäst.Hon hade en skada i bogen som hon fick av ett infekterat sår och de fick plocka bort en "del" frami.

Hon är lite sned baki och ägarna tror att det har med det och göra, det syns men verkar ej bekymmra henne.Om hon står rak på gången så är ena sidan på korset nån cm lägre.

Hon är oxå dåligt musklad i kroppen, främst ryggen men fin o lugn och jättmjuk att rida.Går upp i galopp ifrån skritt och har en jättmjuk "ridhäst" trav, verkligen inponerad är jag.

Som sagt nu vill jag låna hem henne och då är det väl bäst att jag vet.besiktigar henne innan hon kommer hem till mig, helst samma dag?
Låter det bra eller ska jag tänka på någe mer förutom kontrakt oxå?!

Sv: Hur skyddar jag mig bäst?

Kolla upp vad som gäller med försäkring. Om hon har någon nu som du kan få ta över eller om det går att teckna en ny på henne. Kan vara problem med nyteckning beroende dels på den gamla skadan och dels på i vilken ålder hon är.
Skriv också ett avtal/kontrakt och formulera det som om ni var de värsta ovänner. I det ska tydligt framgå vem som anvarar för vad under den tid du lånar henne. Detta är speciellt viktigt med henne eftersom hon redan har en gammal skada och är sned i kroppen. Skriv tydligt ned vem som ska stå för kostnader om detta blir sämre hos dig nu när hon kommer till ett nytt ställe och ny ryttare.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt var tråden skulle ligga, men jag behöver hjälp. Jag har haft min häst utlånad på foder i ca ett halvår. Jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 926
Ekonomi & Juridik för att jag skryter för er på Buke om vilken bra fodervärd jag har till min gamling. Såhär är det. Jag lånade ut en av mina hästar på...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
42 630
Senast: majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar