Din partner är osäker på var han har dig.väldigt ledsen över att det jag sagt eller gjort har missuppfattats... ständigt måsta vara rädd för att något jag råkar säga ska såra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Din partner är osäker på var han har dig.väldigt ledsen över att det jag sagt eller gjort har missuppfattats... ständigt måsta vara rädd för att något jag råkar säga ska såra
Jag undrar om nyckeln ligger i det du säger om att du vill få honom att KÄNNA SIG inkluderad. Frågan är väl om han ÄR inkluderad.
Fast jag tycker ärligt talat TS partner verkar lite svår. Jag förstår hur du menar men skulle min sambo reagera på såna otroliga småsaker och blir så otroligt upprörd skulle jag nog också till slut börja oroa mig över att jag gjorde nåt fel och han kände sig utanför. Börja gå på äggskal helt enkelt. Sedan är det nog inte helt lätt alltid att vara inkluderad om man vid varje minsta lilla kommentar väljer att se sig själv som exkluderad.Lägger man då till att det är känna sig inkluderad, det handlar om, så hade jag fått ett spel om min partner ville få mig att känna mig inkluderad. Jag vill vara inkluderad, oavsett vad jag vid tidpunkten råkar känna.
I situationen med kompisen och dottern hade jag blivit irriterad på partner och tyckt att det var onödigt att reagera på en sån liten liten detalj och sedan låta det ta upp hela middagen, utan tvekan. Men jag tänkte mer generellt, skulle min partner bete sig så skulle jag inte kunna vara med honom i nåt socialt sammanhang utan att gå runt med en klump i magen.Jag vet inte riktigt om jag skulle börja oroa mig för att jag gjorde fel, eller om jag skulle tycka att partner gjorde fel, i samma situation.
Jag tar gärna emot förslag på hur ett samtal kan se ut där jag inte berättar om vad jag tänkte och menade.