hur skulle ni har gjort?

J

Jennifer80

Nån gång skulle jag gärna vara med i en distans tävling, men tills den dagen kommer håller jag mig till sådana icke tävlingar diverse långritter än så länge.

Jag har ridit min häst regelbundet, 5 till 6 dagar i veckan, vararierad ridning bana, skogen o.s.v.

När jag nu har ridit ut så var det pass mellan 1 till 2,5 timmar, det ungefär 2 till 3 dagar i veckan, då blandat ridning med galopp, trav och mest skritt.

Nu ska jag vara med på en långritt på lördag 3 mil, hur skulle ni nu utforma kommande vecka? I går red jag ca. 1,5 timmar, lite trav och skritt.

Tänkte låta hästen vila ons o torsdag, och tar en en lugnare tur på fredag innan ritten.
Funderar på tömköra idag.
Eller skule ni har gjort annorlunda?

Har ni ett bättre upplägg som jag ska använda mig av den här veckan?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur skulle ni har gjort?

Hej
jag har pm:at dig

Det är väl Kungsbergsrundan du skall till? i så fall ses vi där.
Och det låter bra att hästen få gå lite lungt dagarna innan.

Sigrid

PS
För alla ere som inte känner till Kungsbergsrundan så krävs väl en förklaring: varje år ordnar Kungsbergets ridsällskap en långritt/körning på ca 3 mil en lördag i september. Det bjuds på fika efter vägen och tom lagad mat ute i skogen har det varit! Fin natur och bilfria grusvägar. Förra året var det ca25 ekipage som red och hur många det blir i år vet jag ej men det är i år 10 års jubileum!!!!
DS

Sv: hur skulle ni har gjort?

Jaaa, det är dit vi ska! jag skickade ett PM till dig också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 077
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka