M
mickiss
Har fått möjligheten att rida en helt underbar häst, som dock är rätt bökig att rida, hon är en riktigt bestämd dam som inte alls gillar när någon annan ska bestämma.. detta visar hon riktigt ordentligt genom att vifta o lägga bak öronen.. hon ser nästan elak ut, andra tillfällen när andra ridit på henne så har hon slängt av dom så fort inte hon har fått bestämma o på så vis vunnit kampen.. detta försöker hon nyttja så fort hon kan då hon gärna bestämmer, mig har hon som tur va inte försökt kasta av ännu, utan hon har bara som "hotat" genom att slå med svansen, lägga bak öronen och bromsa ungefär som att nu j**lar ska hon få.. men hon har inte gjort nått än.. en nackdel är att hon är ca 173cm i mkh så det är ingen liten dam som är lätt att styra.. det ha iaf gått relativt bra att rida på henne..
men hon är "tjaffsig" i munnen så fort man tar i tyglarna, slänger med huvudet, blir svår o styra mm.. ägaren tror att hon kan va missnöjd med nosgrimman så vi ska prova ta av den och se om det blir bättre, men tänk om hon försöker sticka istället, det kan ju bli illa åt det hållet istället.. men det är värt o prova annars blir det bett ändringar.. tänderna ska kollas nu snart också så det är under kontroll ifall hon kanske har ont..
ägaren har funderingar på att sälja henne, men hon vill även ta föl på henne eftersom hon har en bra stam.. men eftersom hon inte har gjort nått så vill hon sälja henne så att hon får komma ut på banorna och röra på sig lite.. hon är fin kroppsmässigt och har verkligen potential för att komma hyfsat långt..
tyvärr vill hon ha ca 75.000 för henne, vilket jag som pluggar inte har.. men jag är dock väldigt sugen på henne, för hon har en sån personlighet.. men jag fick den där fin fina idéen att man skulle kanske kunna ta henne på ett foderavtal liksom, men låta ägaren ta nått föl på henne o sådär.. o att man så småningom kan köpa loss henne..
så min fråga till alla Bukare
är : vad tycker ni jag ska göra?`hur ska jag rida för att avleda dessa försök att häva av mig.. spö går inte använda för att få henne framåt o hon grimaserar ordentligt när man lägger dit skänklarna.. är ett sånt avtal bra i en sån här situation, ägaren har inte råd o ha kvar ´men jag har inte råd o köpa..
så kom med många råd.. 
men hon är "tjaffsig" i munnen så fort man tar i tyglarna, slänger med huvudet, blir svår o styra mm.. ägaren tror att hon kan va missnöjd med nosgrimman så vi ska prova ta av den och se om det blir bättre, men tänk om hon försöker sticka istället, det kan ju bli illa åt det hållet istället.. men det är värt o prova annars blir det bett ändringar.. tänderna ska kollas nu snart också så det är under kontroll ifall hon kanske har ont..
ägaren har funderingar på att sälja henne, men hon vill även ta föl på henne eftersom hon har en bra stam.. men eftersom hon inte har gjort nått så vill hon sälja henne så att hon får komma ut på banorna och röra på sig lite.. hon är fin kroppsmässigt och har verkligen potential för att komma hyfsat långt..
tyvärr vill hon ha ca 75.000 för henne, vilket jag som pluggar inte har.. men jag är dock väldigt sugen på henne, för hon har en sån personlighet.. men jag fick den där fin fina idéen att man skulle kanske kunna ta henne på ett foderavtal liksom, men låta ägaren ta nått föl på henne o sådär.. o att man så småningom kan köpa loss henne..
så min fråga till alla Bukare