Hur skulle ni gjort??

lille skutt

Trådstartare
Håller ju på att bygga ut stallet, och har nu stött på ett mkt. stort problem:eek::D
Hoppas på eran hjälp och egna erfarenheter.:idea:
Min första tanke var att göra 3st boxar i strol. 3.10*4m=12,40kvm
Och en ponnybox på 2,5*2,80=7,0kvm
Då skulle de stora boxarna hamna på rad och ponnyboxen skulle hamna "framför en av de stora boxarnas front. Gången blir 2,5m * 9,40m
De stora boxarna ska ha både eng. dörrar samt dörrar ut mot gången. Ponnyboxen hade med denna planering fått ett icke öppningsbart fönster i sin box.

Har nu kommit på en annan lösning där alla boxarna hamnar på rad,
2st blir då 3,10*3,40= 10,54kvm
ponnyboxen blir 3,10*2,25=6,975kvm
och sedan blir det 1stor på 3,0*5,65= 16,95kvm
Tanken med den 1:a planeringen var att då hade jag fått 3st godk. fölboxar men ponnyn hade blivit utan eng. dörr och då han är en b-ponny så kommer han förmodligen inte att nå upp till fönstret heller:crazy:

Så hur skulle ni gjort?
Har 1 sto till avel som är ca 163cm,samt en hbl val. på dryga 175cm kommer nog att bli närmre 180cm, 1 sto på ca 165cm och b-ponnyn på ca 125cm+
Tanken är ju då att med plan 2 att ha val. i den stora boxen fram till det är dags för fölning, då får de byta boxar.
Eller ska man gå enl. skiss 1??
Tror snart att jag blir skogstokig :p Så snälla hjälp mig nu att fatta rätt beslut!!

Sv: Hur skulle ni gjort??

Skulle nog ta första förslaget ,vart ska du göra av fölet när du skiljer av?:)

Håller helt med föregående talare.
Ponnyn gå väl ute så länge på dagarna att fönstret inte är hela världen?

Jag röstar på det första förslaget. Det andra låter mest krångligt...
B-ponnyn har det nog väldans bra iaf, vissa boxar i mitt stall har inte ens fönster... :(

Liknande trådar

Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 277
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Ja jag har tyvärr inget val, utan jag måste på någt sätt hålla min valack på bete i sommar. Vilket är med delade känaslor, han älskar å...
Svar
18
· Visningar
3 347
Senast: _Runaway_
·
B
Hästmänniskan Foderkrubbor finns i en del mer eller mindre upphetsande former många bra men även några dåliga.. vilka krubbor finns det id et stall...
Svar
6
· Visningar
1 914
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama