lille skutt
Trådstartare
Håller ju på att bygga ut stallet, och har nu stött på ett mkt. stort problem
Hoppas på eran hjälp och egna erfarenheter.
Min första tanke var att göra 3st boxar i strol. 3.10*4m=12,40kvm
Och en ponnybox på 2,5*2,80=7,0kvm
Då skulle de stora boxarna hamna på rad och ponnyboxen skulle hamna "framför en av de stora boxarnas front. Gången blir 2,5m * 9,40m
De stora boxarna ska ha både eng. dörrar samt dörrar ut mot gången. Ponnyboxen hade med denna planering fått ett icke öppningsbart fönster i sin box.
Har nu kommit på en annan lösning där alla boxarna hamnar på rad,
2st blir då 3,10*3,40= 10,54kvm
ponnyboxen blir 3,10*2,25=6,975kvm
och sedan blir det 1stor på 3,0*5,65= 16,95kvm
Tanken med den 1:a planeringen var att då hade jag fått 3st godk. fölboxar men ponnyn hade blivit utan eng. dörr och då han är en b-ponny så kommer han förmodligen inte att nå upp till fönstret heller
Så hur skulle ni gjort?
Har 1 sto till avel som är ca 163cm,samt en hbl val. på dryga 175cm kommer nog att bli närmre 180cm, 1 sto på ca 165cm och b-ponnyn på ca 125cm+
Tanken är ju då att med plan 2 att ha val. i den stora boxen fram till det är dags för fölning, då får de byta boxar.
Eller ska man gå enl. skiss 1??
Tror snart att jag blir skogstokig Så snälla hjälp mig nu att fatta rätt beslut!!
Hoppas på eran hjälp och egna erfarenheter.
Min första tanke var att göra 3st boxar i strol. 3.10*4m=12,40kvm
Och en ponnybox på 2,5*2,80=7,0kvm
Då skulle de stora boxarna hamna på rad och ponnyboxen skulle hamna "framför en av de stora boxarnas front. Gången blir 2,5m * 9,40m
De stora boxarna ska ha både eng. dörrar samt dörrar ut mot gången. Ponnyboxen hade med denna planering fått ett icke öppningsbart fönster i sin box.
Har nu kommit på en annan lösning där alla boxarna hamnar på rad,
2st blir då 3,10*3,40= 10,54kvm
ponnyboxen blir 3,10*2,25=6,975kvm
och sedan blir det 1stor på 3,0*5,65= 16,95kvm
Tanken med den 1:a planeringen var att då hade jag fått 3st godk. fölboxar men ponnyn hade blivit utan eng. dörr och då han är en b-ponny så kommer han förmodligen inte att nå upp till fönstret heller
Så hur skulle ni gjort?
Har 1 sto till avel som är ca 163cm,samt en hbl val. på dryga 175cm kommer nog att bli närmre 180cm, 1 sto på ca 165cm och b-ponnyn på ca 125cm+
Tanken är ju då att med plan 2 att ha val. i den stora boxen fram till det är dags för fölning, då får de byta boxar.
Eller ska man gå enl. skiss 1??
Tror snart att jag blir skogstokig Så snälla hjälp mig nu att fatta rätt beslut!!