Sofie_B
Trådstartare
Gud, på lunchen idag läste jag om Oscar Sajland på en blogg (man kan läsa om hans öde t.ex. här https://www.expressen.se/kvallsposten/oscar-13-drabbad-av-hjarntumor-mardrom) och jag fick en sån otroligt stor klump i magen. Helst av allt skulle jag bara vilja krypa ihop i fosterställning och gråta. Världen är så sjukt orättvis, all typ av sjukdom/olycka/hemskheter som händer barn får mig bara att.. jag vet inte - gå sönder lite inombords? Jag har aldrig varit särskilt rädd för döden eller sjukdomar, varken för egen skull eller andras, men känner att det förändrades lite när jag fick barn. Jag tvingar mig dock att inte tänka på det för det kan få mig in i ett riktigt svart mörker om jag tillåter mig själv att gå upp i tanken att mitt barn kanske någon gång skulle kunna bli allvarligt sjuk eller ännu värre, dö.
Hur känner ni? Är det här något ni funderar på? Är rädda för? Till och med har upplevt? Hur hanterar ni det?
Hur känner ni? Är det här något ni funderar på? Är rädda för? Till och med har upplevt? Hur hanterar ni det?