Hur skriva under detta kontrakt??

Hej ska(är)bli delägare på en varmblodig travare. Vi hade tänk en ändring i vem som står som ägare...alltså tänkte skriva in oss båda. Så jag skickade efter detta kontrak men förstår inte riktigt hur jag ska skriva för att vi båda ska stå som 50/50, om ni förstår...hjälp mig snälla.
:bow:
kontrakt1.jpg

kunde tyvärr inte få det mer lättläsligt...

Sv: Hur skriva under detta kontrakt??

Stc bryr sig inget om hur stora delar av hästen ni äger utan det är företrädaren som får alla fakturor som denna sedan får dela ut på övriga delägare.
Så den som är ansvarig ska stå på första raden för Företrädare och sedan ska den andra skriva på under öv ägare.

Sen får ni skriva ett kontrakt mellan er själva på hur mycket ni äger osv om det skulle behövas.

Ok tack så jätte mkt...så man ska inte skriva något på "företrädare för ny ägare eller hyrestagare" ?
tack på förhand:bow:

Du/ni ska skriva in en person på företrädare för ny ägare eller hyrestagare
och övrig delägare under Övriga ägare /hyrestagare

Företrädare för säljare /uthyrare: där skriver den som i dagsläget är säljaren

Lämpligen att skriva in den person som har licens som företrädare om ni ska träna hästen själv, annars spelar det ingen roll vem som står där, mer än att den personen får alla räkningar/prispengar till sig och ansvarar för att kräva in/dela ut pengar av övriga

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 703
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: lirco11
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 500
Senast: Emma-pemma
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 998
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka