Hur skall jag gå tillväga.

Tingelingen

Trådstartare
Har ett halvblods sto som tidigare har fått gått som avelsto hos sina uppfödare..
Har haft två föl innan jag köpte henne.
Nu har jag funderat på att låta henne gå till avel då jag strävar efter en ny "hoppstjärna" som skall efterträda mitt sto..
Och naturligtvis vore det väldigt roligt med en liten efter henne..
Men som sagt var jag e helt grön på detta med avel så jag skulle behöva lite hjälp hur det hela går till mm..
Kostnader ja allt..
Så om ni avels kunniga kunde hjälpa mig vore detta topp.
Mkt tacksam för svar..

Sv: Hur skall jag gå tillväga.

Det är billigare att köpa sig ett föl eller en unghäst vad det gäller kostnaderna... :crazy:
Drygt 25000kr får man räkna med att den kostar att tillverka om allt går som det ska och man väljer en lagom dyr hingst. Sen kostar det fram tills den är 6 månader också.

Vad är det för sto du har? Är hon värd att avla på?

Liknande trådar

Avel Hej jag är lite ny på detta med betäckning men jag funderar på att betäcka mitt new forest sto Casandra III som är en renrasig new...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Funderar på att ge mig ut på djupt vatten och välja en ras som jag inte alls har någon nuvarande koppling till eller kontakter inom. Så...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Fisherling
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Avel Nu har jag skrivit och raderat detta inlägget hur många gånger som helst... hjälp mig snälla. Jag har försökt läsa och jag har mailat...
2
Svar
30
· Visningar
4 299
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka