GardenAngel
Trådstartare
Vi har precis flyttat till ett hus med en ganska brant trappa. Inte jättebrant, men ingen man galopperar nerför direkt. Och hönsmatte som jag är så börjar jag oroa mig lite för Alice leder. Hon är röntgad både fram och bak ua, 18 månader, frisk, fin i hullet och så. Hon själv verkar inte tycka trappan är något problem. Men det är ändå en skarp vinkel att hoppa ner i. Hon brukar hoppa de första typ 5 stegen, sen springer hon ner resten. Mini aussie/sheltie på 8 kilo för övrigt.
Jag försöker bära ner henne när jag kan/kommer ihåg men hon springer mycket upp och ner själv också såklart. Men vi har tänkt bo här ett par år och jag vill ju inte att hon ska få några förslitningsskador av detta.. Så jag tänker, kan man bygga upp musklerna fram så de kanske kan fånga upp lite av stötarna? Eller går det rätt på lederna vilket som?
Eller är jag bara en höna som tänker på sånt här? (får höra att jag är lite daltig med henne, men hon är ju min lilla skatt.)
Jag försöker bära ner henne när jag kan/kommer ihåg men hon springer mycket upp och ner själv också såklart. Men vi har tänkt bo här ett par år och jag vill ju inte att hon ska få några förslitningsskador av detta.. Så jag tänker, kan man bygga upp musklerna fram så de kanske kan fånga upp lite av stötarna? Eller går det rätt på lederna vilket som?
Eller är jag bara en höna som tänker på sånt här? (får höra att jag är lite daltig med henne, men hon är ju min lilla skatt.)