Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fika utomhus eller promenad (eller både och om alla inblandade orkar det) är nog det säkraste (förutom att inte träffas alls såklart).
Att smittan sprids via julklappar känns mindre troligt. Dessutom kommer de väl ligga undangömda några veckor innan de öppnas ändå?
Jag ska fira jul som vanligt med dom jag brukar fira jul med dvs min sambo, min mamma, bror och hans sambo. Vi har träffats under hela pandemin ändå och bor nära varandra.
Sambon kommer åka till sin farmor på julaftonsmorgon och gå en promenad med avstånd och lämna någon julklapp. Jag skulle gärna följa med men kommer ha nyopererad fot då. Min släkt bor i Tyskland och vi brukar ändå inte träffas över jul, men tänker att det skulle vara mysigt med ett videosamtal på förmiddagen ☺
Jag är inte mycket för jul, så på ett sätt är det skönt att kunna fira ensam. Det enda jag funderar på är när jag kan köpa min julmat utan att trängas. Inga julklappar utan den enda är nog Megaras träd som kommer hem till dörren.
Har också funderat på det där med shoppingen... har ju förmånen att kunna handla på dagtid men det har varit trångt alla tider upplever jag nu. Kanske om jag åker dit efter 21 måndag före jul...
Är veggo och alla såna produkter har varit slutsålda sista jularna. Så kanske börjar jag bunkra redan nu med sånt som håller
Jag hämtar bara ut mat nuförtiden. Maxi, City Gross eller Coop.Jag kan också gå mitt på dagen, men känns som det inte spelar särskilt stor roll. Det jag vill ha är riktig inlagd sill av olika slag, rökt/gravad lax osv som behöver köpas relativt kort tid innan. Plus Megaras lyx Sheba i en ask som hon får på julafton.
Jag hämtar bara ut mat nuförtiden. Maxi, City Gross eller Coop.
Jag är välkommen hos särbon men jag gör hellre rotfyllning utan bedövning än firar jul med småungar