Det hade ju tydligen allt med saken att göra?
Läs mitt andra inlägg.
Vad har du för källa på att de använder labb som kommer att överbelastas pga deras användande? Eller gissar du bara hejvilt?
Jag har ingen källa. Jag vet inte. Jag frågade dig ifall de använde samma labb som regionerna eftersom du påstod att man kan ta ett privat test utan att påverka sjukvården. För att kunna göra ett sådant påstående måste man ju veta en sån sak.
Det är en konstig sak att fråga. Defaultläget är att inte är överbelagda. Det man isf ska argumentera för är att de kan BLI överbelagda pga dessa tester. Och även ta in i beräkningen varför det inte ändå vore bra att fler testar sig (och således avstår från kontakt i högre utsträckning om de är positiva).
Det är inte en dugg konstig sak att fråga.
Exempelvis region Stockholm pausade sin självtestverksamhet under fyra dagar för ett par veckor sedan efter som labben var överbelastade och behövde arbeta ikapp. OM det är så att även privata aktörer använder dessa labb så är det väl helt självklart att även dessa aktörer har bidragit till överbelastningen. Och lika självklart borde det vara att folk inte ska använda dessa privata aktörer på annat sätt än enligt myndigheternas rekommendationer för att inte bidra till sådan överbelastning.