Jag kan inte släppa min dröm om att ha en egen häst, men är bara en gammal ridskoleryttare som typ inte kan ngt trots massor av år på ridskola. Jag har även en härlig medryttarhäst jag lånar 3 ggr/ vecka.Där lär jag mig nästan mer även om jag oftast är ensam ( bara 2 hästars stall). Läser massor m böcker, på buke mm. Ja suger verkligen i mig allt...Men det är svårt att lära sig vissa saker ensam ( typ lasta häst) o endel grejer lär man ju sig av erfarenhet( T.ex om en häst är dåligt byggd/ musklad, foderstaten måste ändras). Hur ska man lära sig sånt?Har INGA vänner som är hästintresserade,nog andra vänner I alla böcker står det alltid :"Ta din ridlärare m dig om du ska åka o se på häst för ev. köp":Hallååå, min ridlärare på ridskolan är jämt stressad. Hinner knappt svara på ens rid-frågor.Känner mig så ensam m mitt hästintresse. Så hur gör man för o lyckas lära sig altl man borde? Vill verkligen lära mig ALLT men har ingen att lära av.Hästägaren kan jag inte belasta, hon har nog m sitt. Känner att tiden tickar, med denna inlärningstakt har jag kanske lärt mig allt nödvändigt när jag är typ 70??? PS. Har även ett litet stall hemma som förra ägarna byggde. Helt ok, men nu tomt. Inga hagar o sånt finns kvar. Kan man hyra ut? Eller vill alla ha d färdigt fixat m spån, hö, hagar osv...??? DS Ursäkta den deppiga tråden, men egen häst är min stora dröm...