Hur "ska" man klä sig?

Alltså jag är typ the president av överklädd, men för tillställningar av den typen du beskriver brukar jag ha jeans och typ någon snygg tröja/topp. Har långa naglar så ser till att de är nyfixade och i form. Vill jag piffa till det har jag ofta nagellack i någon hysterisk färg.

friend-its-just-gonna-be-a-casual-event-no-need-30688281.png

Jag har en väldans begränsad garderob, jag bor i pyjamas eller träna-hund-kläder typ. Eller underställ. Men jag äger leggings och några tunikor så det hade jag dragit på mig. Jag sminkar mig aldrig, och håret har jag oftast i en fläta.:) Jag tänker att det viktiga är väl sällskapet, inte kläderna. :)

Jag tror det får bli leggings/tjocka strumpbyxor, en ganska enkel klänning och en kofta. Verkar det okej? För mig är det liksom "uppklädd vardagsklädsel", känner mig bekväm i det men ändå lite finare än rid/tränings/mjukisbyxor :p

Jag tycker det låter fint :).
Det viktiga är att du känner dig bekväm och fin. Jag tror i det sammanhanget att det som skulle vara ”fel” vore typ träningskläder/mjukiskläder eller galakläder. Allt däremellan är säkert rätt :D. Klä dig i något som är din stil och som du känner dig fin och bekväm i! Det är svårt att ge råd om hur någon ”ska” se ut när man inte känner personen.

Jag hade nog haft på mig svarta byxor och en blus eller fin stickad tröja, eller en klänning med strumpbyxor, och kofta/cardigan/kavaj till om den var ärmlös. Det är min ”gå bort på middag-stil”. Hade förmodligen även burit en klocka och ett par örhängen, och sminkat mig efter humör. Oftast mkt fokus på lyster och ögon. Och gjort lite lockar/vågor med plattången, har långt rakt hår. Målade naglar och ett par ankelboots eller halvhöga klackar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka