Hur ska jag svara?

rock_89

Trådstartare
Kan ni hjälpa mig med dessa frågor.

Det är detta sele jag ska sälja. Precis denna storlek.
http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=1248&SKID=3

Jag fick dessa frågor i ett mail idag. Kan ni hjälpa mig med dem. Jag kan inget om körning.

"Om ni har selen kvar, vad är det för storlek? Har en welsh Mountain som är 120
hög, kan den passa tror du? Är det en silett däckel? (däckel till gigg) Det sysns lite dåligt på bilden."

shoppen_fil.php

närmade bild
P7100007.jpg
[/IMG]

Sv: Hur ska jag svara?

Konstigt folk... Dom kan väl gå och mäta sin ponny själva, alla måtten finns ju på Equilex hemsida.

Ang. däckeln så vet jag inte. Tycker inte bilden är otydlig, men om remmen som skakelöglorna sitter fast i ska spännas runt magen, så tror jag det är en gigg-däckel. Men det finns säkert andra som kan svara på den frågan.

Har kanske det syns bättre då den sitter på vår shettis. Jag vet att den är för stor för honom.
24juni06003.jpg

En silett däckel (däckel till gigg) så går remmen som skackelfästena sitter fast på att "dra igenom" däckeln, en vanlig däckel till t.ex. maraton har fasta skackelfästen eftersom där är skacklarna rörliga. På rockarder och giggar är ju skacklarna fasta så då behövs en rörlig däckel.

Det känner du ju om du drar i den. Sitter den fast så är det inte det, kan du dra den fram och tillbaka så är det en silettdäckel.

Eftersom jag själv inte förstår riktigt...

Den delen som skall vara rörlig är det den remmen som går genom däckeln från höger till vänster sida?

Eftersom jag själv inte förstår riktigt...

Den delen som skall vara rörlig är det den remmen som går genom däckeln från höger till vänster sida?

Ja, den rem som skackelfästena sitter i. Den yttre av remmarna, den rem som inte ska dras åt när man kör.

Det blir bara rörigare för mig.

Men, den är rörlig och då är det däckel till gigg?

Så jag ska säga till hon som vill ha den att det är däckel till gigg

Det blir bara rörigare för mig.

Men, den är rörlig och då är det däckel till gigg?

Så jag ska säga till hon som vill ha den att det är däckel till gigg

ja är den rörlig är det en däckl till gigg/silettdäckel

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 920
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Nån som vet nåt om den??? Är den lika bra som de gamla, passformsmässigt o så tro... Men den här ser ut att ha ett mjukt säte! :p...
Svar
4
· Visningar
1 331
Senast: svea
·
O
Körning Jag skulle vilja ha lite hjälp av alla er som kan mycket om körning. Jag har en 6 årig shettis som jag har kört en del, men ny vill jag...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Goat lover
·
Körning Kollar runt på olika kompleta selar. Men har inte särskilt stor budget har typ 3000 kr :smirk: Kanske inte värst mycket men jag skulle...
Svar
8
· Visningar
1 223
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama