Hur ska jag räkna?

Lupin

Trådstartare
Har precis haft mens och inväntar första ÄL för det första försöket att få till ett syskon. Men mensen dummade sig! Jag har relativt korta, men regelbundna perioder med märkbara ägglossningar (tydligt förändrat slem bl.a.) runt dag 10-12 ungefär. Dvs ca 14 dagar före nästa mens.

Den här gången fick jag en mensliknande blödning (ungefär som en 5 kr i storlek) på morgonen när jag vaknade den 26/1. Men sen kom inget mer! Inte förrän på kvällen den 28/1, då mensen kom på riktigt och har betett sig som vanligt.

Men hur ska jag räkna? Ska jag räkna den 26:e som dag 1 trots allt, eller den 28:e?
 
Sv: Hur ska jag räkna?

Ingen som vet hur man ska räkna första dagen när mensen splittar?
 
Sv: Hur ska jag räkna?

Det beror på hur lång din mensperiod är, tycker jag.Är den som vanligt hade jag räknat från den 28: e. Fast....man FÅR ju faktiskt ha sex mer än just vid ägglossning så varför inte ha några trevliga stunder så ni täcker in BÅDA datumen?:angel:
 
Sv: Hur ska jag räkna?

Den 28:e är din första mensdag.

Såna där förblödningar har jag haft de senaste tre åren (ungefär) och nu blir jag mer överraskad de få gånger när de inte dyker upp. En till tre dagar innan dyker de upp och talar om att nu snart så kommer mensen. Undrar om det är nåt åldersrelaterat, eftersom jag inte kan minnas att jag hade såna här småblödningar när jag var yngre.
 
Sv: Hur ska jag räkna?

Fast....man FÅR ju faktiskt ha sex mer än just vid ägglossning så varför inte ha några trevliga stunder så ni täcker in BÅDA datumen?:angel:

Därför att vi tänkte försöka oss på en liten flicka den här gången. ;) Och då "ska" man ju göra en insättning 2-3 dagar före ÄL. Förra gången hade vi sex exakt vid ÄL och då blev det en pojke, precis enligt anvisningarna (fast det var inget vi planderade då iofs, det bara blev så). :)
 
Sv: Hur ska jag räkna?

Aha, det var intressant att få veta. I så fall var det här första gången jag haft förblödning, vad jag kan minnas. Men då räknar jag mensen från den 28:e. Tack ska du ha!
 
Sv: Hur ska jag räkna?

Spelar ingen roll den här gången i alla fall. Pga akut djävulusisk tandvärk som visade sig bero bakteriefickor pga en slarvigt gjord rotfyllning (för 8 år sedan, men det har gett sig till känna nu), så har jag fått en hästkur penicillin. Ska ta 3 tabl Flagyl i 7 dagar till att börja med, ev i 30 dagar om inte besvären försvinner på en vecka. Och under den tiden vågar jag inte försöka bli med barn. :eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är på en efterlängtad solresa med goda vänner. Är i (för)klimakteriet och har normalt lite opålitliga och rikliga blödningar. Min...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 592
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 034
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 721
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 524
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp