Hur ska jag hjälpa henne?

Antiqua

Trådstartare
Min 9-åriga katthona (Maja)har sorg:(

I torsdags var jag tvungen att ta bort min älskade kattkille Drutten.
Drutten fanns i Majas liv i ända sen hon skuttade in i våra liv några veckor gammal. Drutten var som en pappa för henne, han var hennes allt, hon avgudade honom. Han fanns där som en uppfostrare och någon man kunde söka söka tröst och kärlek hos. Han var så snäll mot henne. Oftast hittade man dom 2 ihop, i soffan, i sängen, i fåtöljer whatever. Tvättandes och kramandes:love:
Dom var aldrig under alla år ifrån varann mer än några timmar, tex när nån av dom var hos vet. för tandstensborttagning.

Nu finns inte våran älskade Drutten mer:cry:, och jag börjar bli lite orolig för Maja. Sen i torsdags när han försvann har hon bara suttit under sängen och kommit fram endast för att äta och gå på lådan.
Jag har en kattunge också, Alfons, och han och Maja kommer vanligtvis jättebra överrens. Dom leker rejsar och har jättekul ihop.Maja älskar att leka och Alfons är den perfekta lekungen. När Drutt fanns låg de alla 3 i en hög och sov:love:
Men nu när Alfons gör tappra försök att få ut Maja från under sängen så vill hon inte. Hon vill ingenting.

Jag blir så ledsen för hennes skull, förstår ju att hon är deppig.
I dag kokade jag torsk som hon älskar för att pigga upp henne, och visst - hon var fram och åt för att sen gå under sängen igen:(
Jag försöker ägna henne mkt uppmärksamhet, prata och gosa men hon vill inte. hon vill inte heller sova i sängen på nätterna som hon alltid gjort tidigare.

Det bästa kanske är att lämna henne i fred att sörja?
Hur lång tid kan man räkna med att det tar innan hon är "normal" igen?
Mitt hjärta brast när min Drutten somnade in, och detta gör inte att jag blir gladare precis. Lider med henne som också har det jobbigt.:(

Vad kan jag göra för att hjälpa min gumma?

Sv: Hur ska jag hjälpa henne?

Se bara till att hon har allt hon behöver, och låt henne sörja klart. Gos a när hon vill och pjåska lite för henne så hon känner din kärlek ändå. Det går nog över. Men kanske tar lite tid.

Tack! Jo, det blir nog bättre med tiden. I natt har hon faktiskt sovit i sängen periodvis, och i morse när jag vaknade låg hon och tvättade Alfons nere vid fotändan:love:
Dm har lekt lite här på förmiddan också, jagat varann och brottats. Sen gick hon under sängen igen. Men hon är framme mer nu än tidigare:bow:
Så det går åt rätt håll iaf.

Det var roligt att höra:D:D Du ska se att det löser sig. Se bara till att finnas där för henne.

Det är bra att hon har Alfons !
Han kommer nog att få henne glad igen vad det lider.

Det är bra att hon har Alfons !
Han kommer nog att få henne glad igen vad det lider.

Ja, hade hon inte haft honom hade det nog tagit längre tid.
I går var hon framme en hel del, mycket pjosk och kel från min sida när hon visade sig, och Alfons fick igång henne i vild lek flera gånger:love:. Sen ville hon krypa undan lite igen, men hon är under sängen kortare stunder nu.

Hon är väl som sin matte, hon vill också vara ifred när hon har sorg:angel:.

Men det är skönt att hon börjar bli mer normal, jag blir så himla ledsen när mina djur inte mår bra:(

Liknande trådar

Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 266
Senast: et_flickan
·
Katthälsa Jag har ett stort dilemma! Jag har två underbara norska skogkatter, som jag älskar (såklart). Den ena bajsar på golvet ca 2-3...
2
Svar
31
· Visningar
4 399
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Detta blir min tredje och förhoppningsvis sista rastråd. Först var jag inne på staff, jag har några bekanta som haft amstaff och...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 027
Senast: skuggan_
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar