hur ska jag göra?

C

cecilia83

Hej!
Jag köpte en 13 årig varmblods travare den 2/9-07.
I fredags eftermiddag märkte jag att min tjej haltade lite.
När jag på söndagen skulle longera henne så haltade hon grovt.
Vet att hon har en gammal läkt senskada i höger fram. Samma ben som hon nu haltar på. :(
Men enligt dom förra ägarna så har hon aldrig varit sjuk eller haltat när dom har haft henne.
Känner nu att jag har blivit lurad och vet inte riktigt hur jag ska göra för att bevisa att det inte är mitt fel. :confused:

Hon är en undrebar häst men jag känner att jag inte kan ha henne till det jag köpte henne för. Promenad häst.

Snälla om någon vet hur jag ska göra skriv.

Tack på förhand.

Sv: hur ska jag göra?

Det kan vara en bra början att ta reda på varför hästen haltar. Behöver inte vara den gamla skadan.
// Linda

Sv: hur ska jag göra?

Det första du får görta är ju att ta ut vet. om det inte är gjort. Finns ju mängder med orsaker till hälta förutonm att det SKULLE kunna vara senskadan som spökar. Var hästen besiktigad vid köpet?
Hoppas att det löser sig och att hästen blir bra, den kan ju halkan i leran e hagen i sträckt sig eller vad som helst..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: Redfox
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 608
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025