Hur ska jag göra?

M

Min_tinka

jag går på ridskola och min ridlärare ska sluta.Jag vill sluta men ändå inte sluta.Jag vill rida hästarna men jag vill inte ha någon annan ridlärare,min ridlärare är så bra och han hörs när man rider i rid huset fast det är stort:(ska jag sluta eller inte? hur ska jag göra?:cry:

Sv: Hur ska jag göra?

Har du provat att rida för någon annan än din nuvarande ridlärare? Det kan funka hur bra som helst också. Det skulle väl vara tråkigt att ge upp nånting kul så lätt? Det kanske inte skadar att prova nån gång och se hur det känns? Människor kommer och går överallt...

jag blev också jätte ledsen när min ridlärare slutade för en massa år sedan och var jätte anti mot alla andra ridlärare. men efter ett par lektioner med en annan var jag nästan glad att den andra slutade för om inte hade jag aldrig bytt :cool:

jag var också skitsur och ledsen när min tränare, som jag tränat för i över 4 år, fick ett jobb på FLyinge och flyttade ner till skåne.Ville inte alls byta tränare. Men så här i efterhand är jag nästan glad att jag tvingades byta tränare. När man har tränat för samma person i många år kan "tränaren" nästan bli lite blid på en och man kan liksom fastna lite i träningen....därför är det bra att det kommer in "nya ögon" ibland som ser ryttaren på ett annat sätt....är supernöjd med mina nya tränare!

Jag förstår inte varför du måste sluta bara för att ridläraren gör det? Om du vill rida så är det ju det som är det viktiga. Det blir säker bra med en ny ridlärare. Ibland är det nog i stället bra att byta. Man kan lära sig något nytt. Jag har två olika ridlärare, en på en ridskolas hästar och en annan på min egen. Det är ganska stor skillnad på dem och det tycker jag är bra för jag väljer det bästa från båda två. Sedan kan jag förstå att det är tråkigt. det hade jag också tyckt.

Jag förstår inte varför du måste sluta bara för att ridläraren gör det? Om du vill rida så är det ju det som är det viktiga. Det blir säker bra med en ny ridlärare. Ibland är det nog i stället bra att byta. Man kan lära sig något nytt. Jag har två olika ridlärare, en på en ridskolas hästar och en annan på min egen. Det är ganska stor skillnad på dem och det tycker jag är bra för jag väljer det bästa från båda två. Sedan kan jag förstå att det är tråkigt. det hade jag också tyckt.

Ja,du har rätt jag ska inte sluta för att han gör det:)Jag tycker det är kul att rida där och det är bra att läras av alla andra också,det finns många som är bra på min ridskola:DTack

jag var också skitsur och ledsen när min tränare, som jag tränat för i över 4 år, fick ett jobb på FLyinge och flyttade ner till skåne.Ville inte alls byta tränare. Men så här i efterhand är jag nästan glad att jag tvingades byta tränare. När man har tränat för samma person i många år kan "tränaren" nästan bli lite blid på en och man kan liksom fastna lite i träningen....därför är det bra att det kommer in "nya ögon" ibland som ser ryttaren på ett annat sätt....är supernöjd med mina nya tränare!

Tack för ditt svar också:D

jag blev också jätte ledsen när min ridlärare slutade för en massa år sedan och var jätte anti mot alla andra ridlärare. men efter ett par lektioner med en annan var jag nästan glad att den andra slutade för om inte hade jag aldrig bytt :cool:

Tack för ditt svar!:D

Har du provat att rida för någon annan än din nuvarande ridlärare? Det kan funka hur bra som helst också. Det skulle väl vara tråkigt att ge upp nånting kul så lätt? Det kanske inte skadar att prova nån gång och se hur det känns? Människor kommer och går överallt...

Tack för ditt svar!!!!:D:D

Jag har också varit med om att ridläraren har slutat. Prövade rida för den nya också i 1termin men den nya var så tråkig och intetsägande på något sätt. Fick inte ut något av lektionerna och efter ett tag började det likna nybörjarlektionerna. Ingen koll på nånting. Så jag slutade och dessutom hade jag ju en häst hemma jag kunde rida på också.

Det jag vill ha sagt är; pröva för den nya läraren. Märker du att det inte alls fungerar så byt lärare igen.

Innan du förhastar dig, ge den nya ridläraren en chans.
Kan hända att du tyckte väldigt mycket om ridläraren som nu ska sluta, men det finns ingenting som säger att du kan tycka lika bra om en ny lärare.

*kl*
Jag säger som många andra ge den nya en chans;
kanske blir det bättre än innan.

Se det positivt istället.. Du kanske utvecklas mer själv genom att få en annan lärare. Tror det kan vara nyttigt att rida för någon annan ibland eftersom den ser på dig och din ridning med nya, friska ögon. Så prova rida för någon annan ett tag innan du ger upp.

Nu är jag jätte glad!Jag har prövat att ha den ridläraren och hon var jätte bra!:rofl::rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Roheryn
·
Ridning Jag rider på ridskola. Där är det mååånga ryttare som sitter och totalt tvärsågar ner sina hästar i något som de kallar för "form"...
Svar
9
· Visningar
1 825
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 248
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 091
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar