Hur ska jag göra med kastreringen?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Cuaifeach
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 906
C

Cuaifeach

Min "lille" kattunge fyllde 6 månader för ca 10 dagar sedan, några dagar senare började "ylandet" här hemma. Oliver är visserligen en väldigt pratglad katt men nu är det plågamt både för honom och för oss. Han sitter vid dörren och vrålar i, vad jag upplever det som, frustration. Man märker på honom att han är rastlös, leker om man sätter i gång honom men oftast hittar vi honom på dörrmattan (när han är vaken, sova kan han göra varsomhelst). Förra helgen höll han på att kissa i våran säng, som tur var hade vi inte gått upp än utan jag kunde hindra honom innan det kom något kiss, visserligen hade sambon råkat glömma att ställa upp dörren till badrummet ca 30 min tidigare men jag tycker inte att det borde leda till att han skulle få för sig att kissa i sängen. :confused:

Hade inte tänkt att kastrera honom förän i februari eftersom han kommer att bli en stor kisse och jag vill att han ska växa så mycket som möjligt innan men nu sitter jag och funderar på att ringa veterinären redan på måndag för att fråga om råd och ev. ta kulorna så fort som möjligt.

Hur skulle ni tänka?

oliversitter.JPG

Sv: Hur ska jag göra med kastreringen?

Jag skulle göra det så fort som möjligt. Han är ju könsmogen, det är det han börjar visa nu.

Mina katter var nio månader och precis nykastrerade när jag fick dem. När vi hämtade dem hos förra matten stank det hankattpink ända nere i gången :crazy:. När de väl börjat hade det gått väldigt fort.

Så i ditt läge hade jag inte tvekat.

Usch, jag är redan nervös för narkosen, och jag har inte ens ringt än! :o Men som det är nu kan vi inte har det.

Klart du är nervös för narkosen! Men det kommer du att vara om tre månader också. Skillnaden är att då är du nervös i ett nerpinkat hem med en katt som klättrar på väggarna för att hitta en hona att para sig med. Så det är bara att välja ;)

Klättrar på väggarna gör han redan och jag och sambon önskar att vi fick en bättre nattsömn. Ska ringa vet det första jag gör på måndag.

Det är lite konstigt egentligen, när det gäller Oliver ringer jag på en gång medan jag har gått och tänkt i 1,5 månad att jag ska ringa min distriktsläkare utan att det blivit av... :angel:

Sedan det där med narkosen, läkarstudenter är ju inte direkt kända för att vara hypokondrifria... ;) (Jag har mått förvånansvärt bra nu under patologikursen, har bara haft några få "exklusiva" sjukdommar.)

Patologi? Effekten på en hypokondriker borde vara att hon är helt övertygad om att hon är död :rofl:

Lycka till med kastreringen, det är klart att det kommer att gå bra. :)

Har precis ringt vet, fick tid på onsdag för kastrering och öronmärkning.

Nu har vi äntligen kommit hem igen efter besöket hos veterinären. Jag undrar vem utav oss som mått sämst, Oliver som har sovit hela dagen eller matte som inte kunnat sova på natten och varit nervös hela dagen. :o

Allt gick bra och Oliver är nu två kulor fattigare och en örontatuering rikare. Han är fortfarande väldigt trött och ligger just nu i mitt knä och sover, han vill inte vara någon annan stans än mitt knä just nu. :love:

Jag tyckte synd om honom när jag hämtade hos vet, han såg så ynklig ut när han försökte ta sig fram till dörren på transportburen för att hälsa på mig. Som plåster på såren så fick han två nya möss som ligger och väntar på honom vid klösträdet. I morgon kommer han att vara pigg igen som, dock så kanske vi får sova utan att bli väckta av en ylande katt vid ytterdörren i natt. :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 463
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Vi får om ca sju veckor hem två kattungar. Kattungarna kommer från min svärmor så vi har ju möjlighet att träffa dem regelbundet fram...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: BobberiBoo
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 478
Senast: Asko
·
Katthälsa Jag hämtade i december hem två kattungar ur en snödriva hos en tant ute i skogen. Dom var totalt 3 stycken men en annan tjej tog den...
Svar
9
· Visningar
1 586
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025