S
sanni
Jag har en kille på 8år som jag köpte ohanterad från ett dåligt hem för ca.1,5år sedan.
Har kommit så långt att jag rider lite i trav och skritt en runda på ca 6-7km i lungt tempo. Det gör jag kanske 1-2 gånger i veckan.
Annars rider jag på stallbacken kanske 1-2gång i veckan för att träna lite övningar ca 10min åt gången.
Övrigt så går jag rundor med han där marklydnad tränas.
Sedan ställer jag av han ibland i kanske 4-7dagar för att han ska vila sig, brukar gå lite rundor men rider inte.
Är orolig för att gå för snabbt fram. Hur tycker ni jag ska gå vidare?
Med dressyren? Vad kan jag börja öva? Tips? hur länge?
(har ej tillgång till att åka iväg och träna!) Och ridlärare blir det till våren när man kan rida någon stanns.
Tacksam för trevliga svar!
Har kommit så långt att jag rider lite i trav och skritt en runda på ca 6-7km i lungt tempo. Det gör jag kanske 1-2 gånger i veckan.
Annars rider jag på stallbacken kanske 1-2gång i veckan för att träna lite övningar ca 10min åt gången.
Övrigt så går jag rundor med han där marklydnad tränas.
Sedan ställer jag av han ibland i kanske 4-7dagar för att han ska vila sig, brukar gå lite rundor men rider inte.
Är orolig för att gå för snabbt fram. Hur tycker ni jag ska gå vidare?
Med dressyren? Vad kan jag börja öva? Tips? hur länge?
(har ej tillgång till att åka iväg och träna!) Och ridlärare blir det till våren när man kan rida någon stanns.
Tacksam för trevliga svar!