Hur ska jag bränna?

Olympus

Trådstartare
Nu får ngn duktig bukare hjälpa tröga och otekniska mig men en sak :p

Min hårddisk pajjade för ett tag sedan men innan dess hade jag ngn program som jag använde när jag jag skulle bränna filmer på te.x hästen när vi tävlade. Efter vi fått ny hårddisk hr jag inte brännt ngt men nu börjar det blir lite väl många filmer och jag vill ju inte förlora allt om datan skulle sabbas igen. Så ngn som vet hur jag ska göra för att bränna skivor? Jag har inget minne av att det var ngt pgoram som jag intsallerade utan det fanns redan på datan och kom upp så fort jag satte i en dvd-skiva.
Ngn som kan hjälpa och förklara så jag förstår?

Sv: Hur ska jag bränna?

Vad är det för filer? Är det img.filer så kan du använda imgburn ( Det är lagligt och gratis att ladda hem).

Stoppa i en dvd-skiva i brännaren och starta imgburn.Bläddra fram den image du vill bränna och lägg till.Klicka på bränn skiva och vänta en stund.Klart!

Använder du Nero så går du till "säkerhetskopiering" och klickar på "bränn bild till skiva".Bläddra fram din image och lägg till.Sen är det bara att bränna.

Om det inte är img.filer så kan du öppna mappen där filerna ligger och högerklicka på filerna du vill bränna.Välj sedan "skicka till" och din dvd-brännare.

Mycket hänger förstås på vilket brännarprogram du använder men med de flesta brukar denna metod fungera.

Lycka till!
/lillebill

Liknande trådar

IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
581
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Nån som kan förklara lite för mig hur man bär sig åt, hade varit trevligt att kunna bränna ut nån film ibland istället för att de ska...
Svar
1
· Visningar
3 420
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka