Varför skulle jag ljuga?
Och tror du jag drev allt själv??
Jag bodde hos min pappa då, på den tiden då han var snäll.
Och han själv älskar hästar.
Så när vi flyttade ner började vi med ett litet gotlandsruss.
Sen blev det fler och fler. Och sammanlagt antal hästar som kommit och gått på vår gård är 13 st. Och det har som mest stått 5 i stallet.
Vi hade en påbörjad avel (inget stuteri, mer hobby :smirk: )
efter att vi fick en tjuvbetäckning , och tyvärr miste det fölet, blev lite omskakade, och det hela trappades ner rejält.
Sen kom vi på fötter igen och tog föl på vårat ena Kallblod. Och vi betäckte även minishettisen, men det misslyckades.
Nu till våren hade vi planerat att ta två nya föl. Och fortsätta göra så var annat år.
Efter mitt gotlandsruss fick jag två vanvårdade krakar. Som vi "räddade" från en gård, där de inte gick ngn som helst omskötsel. De hästarna såg då ut som staket rent ut sagt. Hovarna var spruckna och långa, och de var fulla i mask.
Efter vi återställt dem började jag så smått rida in dem.
Inte till några höga skolor, utan mest så de kunde, Skritt trav galopp gå på tygel ställda i hörn volter skänkelvikning lite fram å bakdels vändningar. Det stoet jag utbildade mest står nu i Stockholm på en 4H gård.
Det andra stoet bor hos en familj i dalarna.
Sen tog vi imot ett par hästar för inkörning (Min 19 åriga syster har en 3årig utbildning på häst, och pappa har haft egen i perioder under sitt liv) .
Vi har haft ett tyskt och ett svenskt quartersto på sommarbete, och ett halvblod.
Men du får tro som du vill :smirk:
Jag har inget att bevisa