Hur seriös är du när du svarar på hästannonser?

Alla hästar jag mailat på har jag köpt :D eller nä förresten, en blev bara provridning. När jag kom dit hade hästen inte ens ett namn, inga papper i ordning och dom hade sagt på telefon att hästen skulle passa till körning men visade sig vara bakskygg och sparkade om man nuddade bakbenen :up:
 
Nu måste jag bara dra i det här med hästannonser igen.
Under flera år har jag mest känt mig irriterad på folk som svarar på hästannonser för att sedan inte höra av sig mer, men nu har jag nog övergått i lite mer forskaranda i hur många som faktiskt svarar på hästannonser utan att egentligen vara i färd med att köpa något.
Hur vanligt är det?
Hur många här på forumet "skärm-shoppar" häst? Handen på hjärtat... ;)
Är inte ute efter att tillrättavisa någon utan mer som statistik över hur stor andel av de svar man får faktiskt är seriösa spekulanter som är i färd med att köpa häst när de hittar en som passar. :)

Jag svarar inte på annonser bara av ren nyfikenhet. Men världen är ju full av puckon...
 
Jag skulle aldrig höra av mig på annonser utan att vara intresserad. Men som tex i våras så funderade jag på att köpa unghäst, hade ett seriöst intresse och svarade på några annonser där jag i samtliga fall ville få mer info om hästen som var till salu. Förvånades av hur sparsamma unghästannonserna var. Mkt lite info. Jag svarade på flera och efterfrågade tex namn så att jag kunde söka i BLUP på hästen och i några fall film på unghästen i rörelse.
Sen var det flera fall där det inte kändes så intressant i slutändan, och jag kan nog ha missat att svara "tack men nej tack" på någon.
Jag tänker inte att det gjorde mig oseriös på något sätt. Man har ju liksom inte bundit upp sig på något för att man efterfrågat mer info.

Jag tänker att om man som säljare är mån om att slippa "onödiga" kontakter så får man väl säkerställa att all nödvändig information (och film!) finns i annonsen. Då slipper köpare höra av sig bara för att få den mest basala informationen och de som väl hör av sig är faktiskt säkra på sitt intresse eftersom de kunnat ta ställning.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 321
Senast: Imna
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 987
Senast: AW
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
36 991
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Det finns garanterat oändligt med trådar här om liknande saker, kanske framförallt "har jag förutsättningarna för att skaffa egen...
Svar
10
· Visningar
1 467
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp