Hur seriös är du när du svarar på hästannonser?

Zephira

Trådstartare
Nu måste jag bara dra i det här med hästannonser igen.
Under flera år har jag mest känt mig irriterad på folk som svarar på hästannonser för att sedan inte höra av sig mer, men nu har jag nog övergått i lite mer forskaranda i hur många som faktiskt svarar på hästannonser utan att egentligen vara i färd med att köpa något.
Hur vanligt är det?
Hur många här på forumet "skärm-shoppar" häst? Handen på hjärtat... ;)
Är inte ute efter att tillrättavisa någon utan mer som statistik över hur stor andel av de svar man får faktiskt är seriösa spekulanter som är i färd med att köpa häst när de hittar en som passar. :)
 
Nu måste jag bara dra i det här med hästannonser igen.
Under flera år har jag mest känt mig irriterad på folk som svarar på hästannonser för att sedan inte höra av sig mer, men nu har jag nog övergått i lite mer forskaranda i hur många som faktiskt svarar på hästannonser utan att egentligen vara i färd med att köpa något.
Hur vanligt är det?
Hur många här på forumet "skärm-shoppar" häst? Handen på hjärtat... ;)
Är inte ute efter att tillrättavisa någon utan mer som statistik över hur stor andel av de svar man får faktiskt är seriösa spekulanter som är i färd med att köpa häst när de hittar en som passar. :)


Jag har aldrig svarat på en annons bara för att "kolla av läget" utan svarar jag så menar jag det så att säga. Det gäller allt och inte bara hästar. Sen kan jag ha mycket frågor men har alltid en seriöst bakomliggande undran och inga "småpratar" frågor.
 
Jag skärmshoppar mycket. Jag är alltid ute efter bra ston och köper nåt nytt varje år. För att kunna hitta guldkornen krävs det att man svarar på annonser, men jag köper bara de jag verkligen vill ha.

Ibland svarar jag på unghästar också ifall det är hästar jag set potential att tjäna pengar på. Men det är betydligt mer sällan och ännu mer sällan det blir affär.
 
Jag skärmshoppar mycket. Jag är alltid ute efter bra ston och köper nåt nytt varje år. För att kunna hitta guldkornen krävs det att man svarar på annonser, men jag köper bara de jag verkligen vill ha.

Ibland svarar jag på unghästar också ifall det är hästar jag set potential att tjäna pengar på. Men det är betydligt mer sällan och ännu mer sällan det blir affär.
Jaså var det du som köpte alla fina ston framför näsan på mig innan sommaren??? :laugh:
Skämt åsido, men det var ett himla tryck på avelsston innan sommaren, så jag fick ligga med bevakning på telefonen och åka och titta samma dag som jag ringde och lägga en handpenning i samband med titten. Tänk om det gått så snabbt att sälja en "vanlig" häst? :D
Håller med om unghästar, det är svårt att veta och ofta blir man ganska besviken när man väl är och tittar.
 
Nu måste jag bara dra i det här med hästannonser igen.
Under flera år har jag mest känt mig irriterad på folk som svarar på hästannonser för att sedan inte höra av sig mer, men nu har jag nog övergått i lite mer forskaranda i hur många som faktiskt svarar på hästannonser utan att egentligen vara i färd med att köpa något.
Hur vanligt är det?
Hur många här på forumet "skärm-shoppar" häst? Handen på hjärtat... ;)
Är inte ute efter att tillrättavisa någon utan mer som statistik över hur stor andel av de svar man får faktiskt är seriösa spekulanter som är i färd med att köpa häst när de hittar en som passar. :)
Jag har aldrig svarat på annons som inte är intressant att kolla på, provrida eller veta mer om vid dålig annons. :-)
 
Jaså var det du som köpte alla fina ston framför näsan på mig innan sommaren??? :laugh:
Skämt åsido, men det var ett himla tryck på avelsston innan sommaren, så jag fick ligga med bevakning på telefonen och åka och titta samma dag som jag ringde och lägga en handpenning i samband med titten. Tänk om det gått så snabbt att sälja en "vanlig" häst? :D
Håller med om unghästar, det är svårt att veta och ofta blir man ganska besviken när man väl är och tittar.

Det är jättesvårt att hitta fina ston i Sverige :). Jag är ingen nyfiken typ så men oftast skriver folk väldigt lite i sina annonser så man måste helt enkelt maila för att få veta om det är nåt man vill ha eller ej.
 
Jag letar seriöst så svarar jag på en annons. Sen är det ofta hästen ser ut som skräp på film, har dåliga resultat, har ej gjort det som påstås i annonsen osv. Då lägger jag inte mer energi på den annonsen.
 
Nu måste jag bara dra i det här med hästannonser igen.
Under flera år har jag mest känt mig irriterad på folk som svarar på hästannonser för att sedan inte höra av sig mer, men nu har jag nog övergått i lite mer forskaranda i hur många som faktiskt svarar på hästannonser utan att egentligen vara i färd med att köpa något.
Hur vanligt är det?
Hur många här på forumet "skärm-shoppar" häst? Handen på hjärtat... ;)
Är inte ute efter att tillrättavisa någon utan mer som statistik över hur stor andel av de svar man får faktiskt är seriösa spekulanter som är i färd med att köpa häst när de hittar en som passar. :)

Aldrig skärmshoppat. Däremot har jag svarat på annonser med fler frågor och i vissa fall glömt av att svara "tack men nej tack" när jag fått svar. Just för att jag svarat på flera. Särskilt de som svarat på mitt svar sent, typ efter 2 v.
 
Svarar jag på en annons så är det för att jag är intresserad. Sen kan det ju visa sig att det inte var det jag var ute efter men då meddelar jag det. Att svara på en annons utan att vara seriöst intresserad har jag svårt att förstå att man gör...
 
Jag skulle aldrig svara på en annons om jag inte var intresserad. Det är ju slöseri med både min och säljarens tid. Däremot brukar jag mest mejla först om det är möjligt aldrig ringa. Finns det ingen mejl så blir det ej den hästen.
 
Hur många här på forumet "skärm-shoppar" häst? Handen på hjärtat... ;)

Nu är det iofs länge sen jag shoppade just häst, men när det begav sig, så de annonser jag ringt på, där har jag redan vetat om att jag kommer att köpa hästen om de svar jag får på mina frågor är de svar jag förväntar mig så köpet är redan klart i min hjärna. Detsamma gäller alla djur jag köper, så jag ringer inte på något som "bara är fint" så att säga.
 
Man får ju ofta svar på första mejlet och hästen visar sig vara ointressant. Jag är en såndär slarvig och oseriös som ofta glömmer svara att jag inte är intresserad.
 
Svarar jag på annons är jag intresserad (gäller alla saker, inte bara hästar). Sen får man ofta ett svar tillbaka som gör att man tappar intresset, och då är jag kanske inte så duktig på att svara alla gånger :D
 
Svarar jag på en annons är jag intresserad eller så behöver jag veta mer för att veta om jag är det. Som skrivet innan finns det ibland inte allt man behöver veta i annonsen.
Men om jag sedan får svar som gör att jag inte längre är intresserad så tackar jag också för svaret men tackar nej till hästen.
 
Jag år nog en sån du skulle kalla oseriös:)
Glömmer ofta bort att svara på mess av alla slag, även till kompisar.
Ibland tänker jag jag svarar sen och glömmer det och ibland har jag helt enkelt inte energi att svara.
Om jag skulle leta höst och få ett antal svar som inte är intressants , nä jag hade nog inte svarat tack men nej tack på många alls. Tyvärr.
Jag är också en sån person som stör mig rätt mycket på tjat , är människor intresserade hör de av sig annars släpper man det helt enkelt.
 
Har aldrig svarat på en annons utan att vara intresserad. Tid är alltid en bristvara, så inte sjutton hinner jag med att låtsas intresserad och ställa frågor om jag inte menar något med det.
Fast det är väldigt sällan som jag svarar på några annonser öht.
Har däremot råkat ut för en hel del människor när jag själv har haft annons ute som har ringt bara för att snacka bort en stund, eller varför de nu ringer om de inte är intresserade. Ofta vill de berätta om sina personliga problem efter en stunds prat, eller börjar prata om hästar som de haft och hur fantastiska de var osv osv. När jag var ung och godtrogen lyssnade jag snällt, numera är jag varken ung eller godtrogen så jag brukar snabbt men artigt avbryta.
 
Jag svarar fast jag aldrig svarat på just en häst-säljes-annons, för mig sträcker sig fönstershoppandet till att kolla in vackra hästar på de bilder eller filmer som finns i annonsen och drömma. Skulle aldrig komma på tanken att svara på en annons däremot, eller än värre åka och provrida om jag inte var ute efter att köpa en häst (och kunde tänka mig just den hästen).
 
På hästannonser har det blivit ringt på 3 hästar och på mejlat 1 och köpt 2 hästar så än så länge har det blivit köp på varannan kontakt.

Dom jag ringt på har det blivit att det bestäms tid för att titta redan vid första samtalet eller så säger jag att jag hör av mig igen OM jag är fortast intresserad, är jag inte intresserad efter samtalet känns det som att ta upp onödig tid bara för att ringa och säga att jag inte är intresserad.

Den jag mejlade svarar först efter några dagar och det svarade jag inte på.

För mig innebär att höra av sig om mer frågor just att någon hör av sig för att hästen kan vara intressant inte att den är det, jag är inte häller den som hör av mig flera gånger med olika frågor utan träff bestäms vid första eller andra kontakten.

Jag är även med i 1 grupper på fb för swb avelssto till salu och hittar jag den inte på blup när hästen står i Sverige så händer det att jag frågar efter det som gör att jag inte hittar hästen i fb gruppen utan att vara annat än intresserad av att kolla av läget om vad för hästar som säljs i gruppen.
 
När jag väl svarar på en annons är jag seriöst intresserad.

Vägrar slösa tid på något jag ändå inte tänkt köpa.
 
Svarar jag på annons är jag seriös (beredd att åka & provrida om det verkar passa).
Säljer mycket hästar ("hästförsäljare") mejlar med mååååånga men få som verkligen kommer och tittar tyvärr: även om de verkar intresserade.
Uppskattar som försäljare om man svarar: "tyvärr känns inte som att hästen passar mig" om nu så är fallet.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 321
Senast: Imna
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
4 987
Senast: AW
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
36 991
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Det finns garanterat oändligt med trådar här om liknande saker, kanske framförallt "har jag förutsättningarna för att skaffa egen...
Svar
10
· Visningar
1 467
Senast: Balahé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp