Hur ser sådan häst ut?

tgd

Trådstartare
Hur börjar en häst som får tillräckligt med energi för att hålla hullet bra (inte för tjock och inte för mager) men på tok för lite med protein se ut? Har någon något bra bildexempel? Att hästen är omusklad kan ju också bero på att den inte tränas. Hur musklad kan man förvänta sig en vanlig häst skall bli av fodringen och vad är träning? För om hästen får lämpligt med energi så får den väl inte stor hömage även om den får på tok för lite protein?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka