Hur ser ni ut på tävling?

Sparrisen123

Trådstartare
Lägg gärna in någon bild på er och hästens/hästarnas outfit på tävling :)
Har ni alltid kavaj?
Vita ridbyxor?
Vitt schabrak eller mörkare schabrak?
Berätta gärna också vad ni tävlar, om ni tävlat länge och lite sånt som kan vara kul att veta för att se vad som är mode på vilken nivå och sådär...

Jag har lite koll på vad som gäller på hoppbanan, men på en ovalbana är jag helt lost så nu vill jag ha inspiration :)

Sv: Hur ser ni ut på tävling?

Jag gillar ju rosa då... Ikläder mig på tävling min rosa Kingsland Hale kavaj...
istoltrosett.jpg

rosaspo.jpg

img_8982.jpg

Har även en svart kavaj, men den används ju typ inte längre..
jorblaroasett.jpg

Jag tävlar bara på lokalklubbsnivå och inofficiella tävlingar. Har gett upp vita ridbyxor dels för att jag känner mina lår är för pluffsiga och dels för att kavajen sticker ut så mycket så då vill jag ha resten nertonat. Utom det vita schabraket! Alltid vitt schabrak, till rosa kavajen är det ett med rosa passpoal...

Så här ser vi ut :) Marinblå kavaj, vita ridbyxor, stövlar, vitt schabrak.

Tävlar lätta klasser på klubbnivå än så länge bara.

942553_10151645859187110_1884871902_n.jpg

Klassiskt "dressyrprydligt", fint!
Är vitt schabrak det vanligaste? I "min" värld är det vanligare med mörkare schabrak, därav min kanske dumma fråga...

Jag tycker nog det varierar mycket! Många rider ju med bara en liten pad under sadeln typ gelpad eller liknande :)

Ska vi vara riktigt seriösa ser vi ut såhär!
katharina-4_51b797179606ee6cc376054a.jpg

Men måste erkänna att vi oftare ser ut såhär..
img_6067_5165d95eddf2b36f6daca55e.jpg

1496-copy_189268101.jpg

Tävlar från och med i år öppna klasser på lokalklubbsnivå. Äger inget vitt schabrak så det blir svart eller marinblått.

Senast ändrad:

Behöver man inte ha vitt i halsen när man tävlar islandshäst? Hur många är det som inte har kavaj utan är mer "vardagsklädda", typ som du är på sista bilden? :)

973993_10151971008748275_303625649_n_51bf6d0cddf2b306136827d3.jpg

Jag tycker det är finast med "tävlingskläder" när man tävlar, dvs kavaj och vita byxor. :)

Behöver man inte ha vitt i halsen när man tävlar islandshäst? Hur många är det som inte har kavaj utan är mer "vardagsklädda", typ som du är på sista bilden? :)

Finns inget krav på vitt i halsen. Jag tävlar alltid ned röd slips till min svarta kavaj. Snyggt om du frågar mig!
Fick tyvärr inte in någon bild från paddan :(

Oavsett inriktning tycker jag att det ska vara vita ridbyxor och stövlar/skor+shortchaps.

Sen om det är typ klubbtävling så tycker jag att det räcker med snygg tröja/skjorta på överkroppen.
Annars kavaj. Jag gillar de klassiska tävlingskläderna bäst.
Färg på vojlock/schabrak tycker jag varierar massor, man tar det man tycker är finast helt enkelt :)

Jag är värsta tråkmånsen, svart läder, inget schabrak, svarta ridbyxor och grå kavaj:p.
Försöker liva upp det hela med ett färglatt barn och färgglada rosetter:D
973_zps199d7d96.jpg
[/URL][/IMG]

983948_457269261026191_396095707_n.jpg

Så här kan vi se ut! Att liva upp det hela med färgglada rosetter är ett knep jag lärt mig av Mist! ;) Jag har alltid vita ridbyxor, stövlar och kavaj.

IMG_5166.jpg

Här ser man favoritkavajen lite tydligare. Den är kritstrecksrandig och jag tycker verkligen det är jättesnyggt med de vita passpoalerna! (Har f ö en till precis likadan - som jag använder på jobbet!)

Tyvärr är kavajen lite för trång periodvis (äter ibland mediciner som jag går upp i vikt av) så då har jag istället en mer traditionell ridkavaj med sammetskrage (har både en svart och en marinblå). Dessutom har jag en softshellkavaj att ha om det regnar - den är också kritstrecksrandig.

Har oftast vita schabrak på hästen, men ibland har jag också haft ett i de isländska färgerna. Och nu till helgen tänkte jag vara "helt wild and crazy" och tävla med svart vojlock med vit kant! :D

Vet inte hur det är med vitt i halsen faktiskt.. (såg att Jonaz hade svarat på det..)
Själv brukar jag klä mig efter nivå på tävling typ. Den sista bilden är ifrån en ridhustävling på vintern och då tycker jag att det är för kallt med den riktiga tävlingsoutfiten.. :) Men är det är officiell tävling så brukar jag ha kavaj, vita ridbyxor, stövlar, vit skjorta och slips.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 113
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 443
Senast: mysboll
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 568
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar