Hur ser min tjej ut, extriört?

E

Englaa

Har funderat ett tag på hur min hund ser ut i kroppen egentligen. Letar valputställningar, men har inte hittat någon här i närheten innan september.. Hur är hullet, etc?
Så jag undrar om något bukeproffs vill göra ett försök.:p

Är medveten om att svansen är mellan benen samt att hon står knepigt, speciellt med bakbenen här och var. Hon tyckte att det var lite obehagligt att stå på bänken i början, kunde dock inte få skapliga kort på hela henne, på ett annat sätt.

Hon är en Shetland sheepdog på 4,5 månader.

11759299.jpg

11759297.jpg

11759298.jpg

Sv: Hur ser min tjej ut, extriört?

Ingen som kan göra ett försök? :eek:

Jag älskar shetland sheepdogs! Jag vet inget om sånt där, men jag tycker att hon är super fin! ;)

Det går inte att se hur hunden är exteriört på ett bra sätt om hunden inte står korrekt..

Skillnaden på hur hunden ser ut är ju jättestor mellan en bild när den är korrekt uppställd och på en bild, när den inte är det.

Se skillnaden på de här bilderna..Samma hund bara några timmar mellan bilderna.

Titafore.jpg

Tita.jpg

Hon bättre ut exteriörmässigt på bild 2, där hon är uppställd riktigt..

Såg en sådan tråd när en hund stod i en hall eller liknande, då gick det minsann bra att "bedömma"?;)

Får väl fixa nya kort då.:p

Det är jätte svårt att bedöma en valp i den åldern på bild, men hon ser ut att ha fina proportioner, dock ser huvudet lite för långt och grovt ut men det kan hon växa i. Vinklarna bak ser normala ut.

Jag tycker att du skall leta vidare efter valp utställning:)

Vad är det för stam på henne?

Okej, tack så mycket! Ja det ska jag göra.;)
Mm, hon har ganska så stort huvud men det växer hon förhoppningsvis i, som du skrev.:)

Hennes föräldrar heter Shellrick's on stage och Nordstagården's Blue Dixie

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Vet inte om det här är en "ge mig tips-tråd" eller bara en skriva-av-mig-tråd. Min lilla tik fick något slags anfall i början på...
Svar
8
· Visningar
2 593
Senast: martha
·
Hundhälsa Jag har en schipperke som blir 8 år i februari, en tik. Igårkväll fick hon ett väldigt obehagligt anfall av något slag och jag var helt...
Svar
14
· Visningar
3 825
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka