Hur ser min sits ut???( Bilder finns att se)

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej! nu försöker jag igen att lägga in bilder;)
Jag älskar att rida och hoppa mycket.
Men jag undrar hur min sits är i skritt,trav,galopp och min hoppsits.
Ska försöka få in lite bilder på när jag rider.
Skriv vad ni tycker om vad ni tycker jag ska förbättra eller om den redan är bra :confused::D
https://www.facebook.com/media/set/...35532636.60682.100000963244878&type=3&theater

https://www.facebook.com/media/set/...35532636.60682.100000963244878&type=3&theater

https://www.facebook.com/media/set/...45881323.14568.100000963244878&type=3&theater

Hoppas det går..:bump:
 
Sv: Hur ser min sits ut???( Bilder finns att se)

Du måste ändra sekretessen på Facebook för foton du länkar till.. )
 
Sv: Hur ser min sits ut???( Bilder finns att se)

Svårt att säga något om din sits eftersom bilderna är tagna framifrån. Dom skulle vara från sidan.

Men av det jag såg tycker jag att det såg bra ut! Härlig häst!
 
Sv: Hur ser min sits ut???( Bilder finns att se)

är bättre om man har bilder tagna från sidan, men av det lilla man ser så kanske man kan önska att du väntar lite mer med överkroppen på hopp bilden, är inget stort hinder och då du skrivit att hästen är het och svår kontrollerad i hoppning är det lite viktigare att du inte följer med allt för mycket i språnget, utan rätar upp dig lite mer och tar det som en bom på marken och bara galopperar över utan större förändring i galopp sprången.

på andra bilderna svänger du ju, men ser ut som att du tar fram vänster axel lite(?) och viker dig lite mycket i sidan. om det är så, så kan det hjälpa att dra tillbaka axlen och ta ledande tygeltag. för att lättare slappna av och sitta mer rakt över hästen. annars är det bara tummarna upp (bokstavligt talat, dina händer ligger ner på bilderna):p.


själva sitsen är ok,
 
Sv: Hur ser min sits ut???( Bilder finns att se)

:)tänkte rdaera inlägget nu men hur gör man???
tack för det ni skrev ska försöka tänka på det.
 
Sv: Hur ser min sits ut???( Bilder finns att se)

Det går inte att radera. Man får tänka efter före man skriver, helt enkelt :laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 733
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 453
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp