Sv: Hur ser man om hon är dräktig?
I vanliga fall äter dem när de är 4-5 veckor gamla, men några är inte klara, och väntar några veckor till.
Och mamman klarar ju inte ta hand om sina ungar på hela dagen kastration, eftersom hon varit i narkos, så det blir mycket mer än 8 timmar hos veterinär. Jag vet inte hur det är med digivning och kastrationssår, men det kan fort bli problem där också, vill jag tro.
Att ta henne till veterinären i kanske 8 timmar trodde jag kanske inte skulle vara djurplågeri när ungarna är 5-6 veckor men säger du det så...Jag ber om ursäkt för att du tog åt dig av min fråga så.
Men någon annan än bengeten kanske kan hjälpa mig med att tala om hur gamla kattungar är när de äter och dricker lite mer självständigt och klarar sig utan mammas di under ett par timmar?
I vanliga fall äter dem när de är 4-5 veckor gamla, men några är inte klara, och väntar några veckor till.
Och mamman klarar ju inte ta hand om sina ungar på hela dagen kastration, eftersom hon varit i narkos, så det blir mycket mer än 8 timmar hos veterinär. Jag vet inte hur det är med digivning och kastrationssår, men det kan fort bli problem där också, vill jag tro.