Hur ser man om hon är dräktig?

Sv: Hur ser man om hon är dräktig?

Att ta henne till veterinären i kanske 8 timmar trodde jag kanske inte skulle vara djurplågeri när ungarna är 5-6 veckor men säger du det så...Jag ber om ursäkt för att du tog åt dig av min fråga så. :confused:

Men någon annan än bengeten kanske kan hjälpa mig med att tala om hur gamla kattungar är när de äter och dricker lite mer självständigt och klarar sig utan mammas di under ett par timmar?

I vanliga fall äter dem när de är 4-5 veckor gamla, men några är inte klara, och väntar några veckor till.

Och mamman klarar ju inte ta hand om sina ungar på hela dagen kastration, eftersom hon varit i narkos, så det blir mycket mer än 8 timmar hos veterinär. Jag vet inte hur det är med digivning och kastrationssår, men det kan fort bli problem där också, vill jag tro.
 
Sv: Hur ser man om hon är dräktig?

KL

Kan uppdatera att min lilla katt nu är kastrerad, vaccinerad och ID-märkt. Hon hade inga kattungar i magen, så det blev en helt vanlig kastrering.

Fick även recept på öronskabb, så nu ska jag försöka behandla även de (halv)vilda stallkatterna, får se hur det går.
 
Sv: Hur ser man om hon är dräktig?

Detta visade sig finnas i min kisses mage:
kiddos.jpg


Kattmamma hade ingen aning om vad det var som hände när det satte igång, och det var full panik kan jag lova. Men det gick jättebra till slut efter en hel del hjälp med hinnor och övertygande om att de små liven inte var monster. Nu är kattmamma stolt som bara en nybliven kattmamma kan vara. :love:

Bilden togs när den utvalda boplatsen, en garderob - inte den jag valt ut utan en annan såklart - mjukades upp med diverse filtar istället för hårt trägolv liksom.
 
Sv: Hur ser man om hon är dräktig?

Oj, vilka små söta saker. :love: Är det tre stycken?

Ja, tre är de. Jag tror det är två pojkar och en flicka. Har inte velat pilla så mycket med dem.

Man borde få föräldraledighet från jobbet bara för att kunna ligga platt på mage hemma och bara titta på dem timme efter timme! :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
28
· Visningar
1 395
Senast: Sel
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 974
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 874
Senast: Badger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp