hur ser man att hästarna trivs ihop ?

V

vickis-pajala

i helgen har jag varit och hämtat min tredje häst:love: och har för tillfället två separata hagar en med ny hästen och den andra hagen med shettisen och andra stoet.

Och inväntar nu då ihop släppet.

men då funderar jag lite kring detta med hur ser man att hästarna trivs ihop :confused: alltså att alla kan gå i samma hage.

inbördes görs väll rangindelningen upp i hagen kan jag tänka mig
men resten då:confused:

shettisen vi har är välldigt ranglåg och har alltid gjort som "tanten" ihagen vill (igent slagsmål ) och blir han less på att hon bestämmer då knallar han ur hagen :crazy:

Sv: hur ser man att hästarna trivs ihop ?

Det brukar gå fort för hästarna att göra upp rangen.

Vissa hästar gillar varandra direkt och de brukar man kunna se på att de börjar putsa varandra.

De som trivs ihop brukar också hålla ihop och putsa varandra och leka.:)

Liknande trådar

Hästhantering Vi har en ponny, en valack på 18år. För ca. 1år sedan köpte vi honom och han går sedan dess i gemensam hage med tre ston och en valack...
Svar
5
· Visningar
1 893
Senast: Ms_Antrop
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 153
Senast: exotic
·
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 269
Senast: Alexandra_W
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 537
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar