hur ser hon ut??

Sv: hur ser hon ut??

Börja med långa lugna promenader, gärna i terräng, klättra i långsamt tempo. Kräv inte för hög hastighet i början hon behöver tappa ca 50- 75 kg innan du kan ha henne i kondition för fullt arbete. Är hon inkörd? Det är utmärkt konditionsträning. Låt henne bara beta en liten stund varje dag, ingen fet vall för henne. Ha så kul!!
 
Sv: hur ser hon ut??

Jag kan inte se bilden men börja med att rida lite försiktigt om hon inte är i kondition öka sedan träningen gradvis. Var försiktig med kraftigt bete samt mkt energirikt foder.
 
Sv: hur ser hon ut??

nu går hon i en hage med ganska magert bete eftersom en häst hon går med har börjat utveckla fång vi stödfodrar henne med en halv kaka hö morgon och kväll och ger henne en näve krafft efter varje ridtur (som belöning) ska vi ta bort höet?vi rider henne varje dag med en vilo lr skrittdag i veckan
 
Sv: hur ser hon ut??

en halv kaka hö 2ggr/dag blir ca 1 kg va? det kan hon få likadant med kraftfodret efter ridning.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
793
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
524
Mat Jag har en öppnad burk hummus där det står att den håller 5 dagar efter öppning. I morgon är dag 6. Hur känsligt är det med hummus? Vad...
Svar
13
· Visningar
559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp