hur ser hon ut??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lisenfisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 899
Sv: hur ser hon ut??

Börja med långa lugna promenader, gärna i terräng, klättra i långsamt tempo. Kräv inte för hög hastighet i början hon behöver tappa ca 50- 75 kg innan du kan ha henne i kondition för fullt arbete. Är hon inkörd? Det är utmärkt konditionsträning. Låt henne bara beta en liten stund varje dag, ingen fet vall för henne. Ha så kul!!

Jag kan inte se bilden men börja med att rida lite försiktigt om hon inte är i kondition öka sedan träningen gradvis. Var försiktig med kraftigt bete samt mkt energirikt foder.

nu går hon i en hage med ganska magert bete eftersom en häst hon går med har börjat utveckla fång vi stödfodrar henne med en halv kaka hö morgon och kväll och ger henne en näve krafft efter varje ridtur (som belöning) ska vi ta bort höet?vi rider henne varje dag med en vilo lr skrittdag i veckan

en halv kaka hö 2ggr/dag blir ca 1 kg va? det kan hon få likadant med kraftfodret efter ridning.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: jennylu
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
601
Senast: CarEr
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 757
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 223
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka