Hur ser erat sovrum ut?

Piek

Trådstartare
Jag har precis flyttat ifrån exet till en alldeles fantastisk lägenhet! Men jag har ingen aning om hur jag ska inreda sovrummet. Just nu står det en 180 säng med två sängbord och det känns lite tomt...
Garderob och byrå hade vart självklart men nu har jag dessutom en stor walk in closet så jag har inte direkt något behov av det...

Därför frågar jag buke för lite inspiration! Hur ser era sovrum ut och vad har ni där inne? :D

Vi har faktiskt bara säng och sängbord. En tv på väggen och en spegel på en annan vägg. Blommor och lampor i fönstren.
Det är inte det minsta tomt.

Vi har en stor säng och varsitt sängbord.
Sen har vi en garderob med basgrejor, underkläder och sånt och en byrå för diverse och där jag har mina smycken.
Sen har vi en klädkammare där jag har alla mina klänningar.

Beror ju på hur stort sovrum man har. Vi har ett gigantiskt sovrum som tar upp nästan hela ovanvåningen. Där har vi, förutom sängen då, ställt upp vår gamla hörnsoffa och ett soffbord. Inte för att någon sitter där, men man kan ju använda den till att, hrm, förvara kläder på... ;) Sedan har vi även en byrå och en gammal sekretär där uppe.

Har en 120 säng, ett sängbord, en byrå mitt emot sängen på kortsidan. En stol i ett hörn (med massa kläder på...) tavlor på två av väggarna, hyllor på de två andra. En blomma och en ljusstake på byrån och två blommor i fönstret. Långa gardiner. Känns ganska lagom, inte för mycket och inte för lite. Ska dock byta ut stolen mot en fåtölj snart :)

Mitt sovrum är löjligt stort, och det blev mycket tom yta efter att jag ställt in 160 sängen och de två vita nattduksborden. Fyllde ut resterande utrymme med ett databord och en vit bokhylla.

Har en 160 säng, sänghimmel modell STOR, en eupall som är till senare renovering som avlastning åt ett par böcker, nån fotoram och lite ljus. Har en mindre byrå som jag lägger ner dagens kläder på och ovanpå står några blommor, en stor tavla, lite ljus och en liten högtalare. I fönstrena har jag långa gardiner, ljuslyktor, en blomma och en lite högtalare. Saknar en matta och en fåtölj i ena hörnet som inte flyttat hit än.

Tack för era svar! Tänkte sätta upp lite tavlor efter att det blivit omtapetserat så det och lite blommor och grejer i fönstret hoppas jag att lyfter rummet lite... Just nu har jag flyttkartonger efter ena väggen som jag skyller på att fungerar som utfyllnad ist för att jag varit för lat för att packa upp dem än :angel:

Vi har en 180 säng i ek med matchande sängbord, ekgolv och en grå/beige tapet nästan som i läderimitation, en fondvägg med denna fototapet på
P111502-7.jpg

En tavla från IKEA med motiv av Michelangelo samt blommor i fönstret och inte så mycket mer.
EDIT: Ett par tavlor från Brasilien också..

Jag tycker att man ska vara rädd om rymden och inte övermöblera. Vi har stort sovrum med 2 mindre "walk-in-closets" och vi ställde sängen ganska mitt i rummet. Där hade vi turen att kunna dra sladdar för sänglampor under golvet så att de inte ligger på golvet. När vår yngste flyttar ur vårt sovrum och hans lilla säng (som står vid fotändan) försvinner så vill jag tillverka en lång bänk med lite gustavianskt stuk i fotänden. Sedan ska vi göra en stor fristående spegel.
Hade rummet varit ännu större hade jag kunnat tänka mig någon form av kanapé längs väggen.

Säng, sängbord, tvättkorg, garderober (ej i bild), en Hong-Kongkoffert(som egentligen inte får plats) och en vacker gammal stol (ej i bild).

1001763_10151780609531228_1316651436_n.jpg

Vi har väldigt lite möbler i vårt sovrum. 160 säng, 2 nattduksbord, 2 byråer. Ska ev köpa till en liten byrå och någon stol också, men mer vill vi inte ha, det blir för trång känsla då tycker jag :).

2013-11-29-003.jpg

1a-adventmys-049.jpg

180 säng, 2 inbyggda garderober, 1 byrå (Hemnes), 2 sängbord (också Hemnes), 1 korgstol och 1 stor tavla. Och gardin, förstås.

Vi har en 180 säng, två sängbord, en bokhylla med böcker, en fåtölj, en gammal stol. Två gamla sockerlådor som just nu bara står som en piedestal, vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Det ekar ändå tomt så ni kan ju tänka er att det är ganska stort :) Jag skulle helst vilja hitta en trevlig liten byrå också, men nu har jag fått en stringhylla som nog får åka upp istället.

Vi har en tavla, gardiner och växter såklart.

Vi har en 160 säng med förvaring under, en expedit-hylla som nattduksbord, en stor garderob med skjutdörrar och några inbyggda garderober. På grund av möbleringen är det aningens trångt när man ska runt till bortre sidan av sängen, men vi var tvungna att göra så för att få plats med den stora fristående garderoben.

Vi har 180 säng, två sängbord, två tvättkorgar och sen garderober och en byrå mittemot. En spegel och en pall bredvid byrån.

Om vi hade större skulle jag gärna ha en klädstång eller en herrbetjänt. Tycker det är fint. Gillar också stor pall i sängänden. Sminkbord skulle jag också kunna tänka mig.

dsc_0929_524dd5dcddf2b3699eab85f6.jpg

Har flyttat tavlorna så att den vänstra är låg och den högra hög. I högra hörnet står en svart sänggavel i metall som bildar snirkliga mönster. Nattduksbordet är utbytt till denna:

%25C3%2585+ur1.jpg

Mittemot sängen har jag denna:

malm-byra-med--lador__74487_PE191630_S4.JPG

Med tillhörande glasskiva ovanpå. På byrån står mitt akvarium och några småtavlor + värmeljus.

Helt OT men oj vad med folk som har 180 cm breda sängar! Är det inte JÄTTEMYCKET säng? Hur får ni PLATS?! Vi har en 160 och det känns ändå som att man har en hel ö för sig själv. Ligger fästmannen på andra sidan behöver jag nästan skicka röksignaler (gör dock inte detta då det inte uppskattas av grannarna, och så verkar karln min ha lite svårt för rökalfabetet). Har ni kanske barn i sängen? Eller djur? Mycket fascinerad över detta!!

@Jaulgreis Vi hade en 120-säng i fem år innan vi flyttade hit, så Ja, jag tycker vår 180-säng är som ett stort hav! Jag hade önskat mig en mindre nu i efterhand, jag och sambon nyttjar ändå bara ungefär halva för vi ligger alltid nära.

Men vi har ett gigantiskt sovrum så en mindre säng skulle sett väldigt tomt ut. Och så trodde jag såklart att det skulle vara skönt med större säng!

@Jaulgreis Med en sambo som gärna breder ut sig och en katt som gärna breder ut sig (och ja jag kanske breder ut mig lite också) så är 160-bredd absolut minimum. :D När vi så småningom flyttar till hus ska vi ha ett STORT sovrum så vi kan ha minst 180-bredd, gärna 210 om det får plats. :p

Liknande trådar

Hemmet Det är visserligen ett par veckor kvar innan vi får tillträde till vårt hus. Men funderingarna är såklart redan i full gång. Har under...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: Zewz
·
Katthälsa Igår fick jag hem min alldeles fantastiska kattunge :love: och allt går super bra! Hon fick träffa min andra katt en stund igår kväll...
Svar
0
· Visningar
659
Senast: Piek
·
Hemmet Snart blir det flytt :) Och färgen i sovrummet är gräslig så här ska målas. Men så till den stora frågan, jag (vi) vet inte alls vilken...
2
Svar
20
· Visningar
10 214
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar