hur rider man in en mini shettis?

diabla

Trådstartare
det finns en otroligt söt mini shettis på mitt stall som inte har blivit inriden. han bara står och är söt i en hage. Han heter Dave och är jätte kelig. Han ser ut som en hamster. här är en bild.
pxZPoXS.jpg


Jag dagdrömmer lite om hur det skulle vara att köpa honom och använda honom till att lära små tjejer i mitt bostads område att rida.

men hur skulle man rida in en så liten häst?

jag skulle aldrig i hela mitt liv sätta mig på honom, han är alldeles för liten.
 
Sv: hur rider man in en mini shettis?

Antingen så får man tag på en liten unge som ändå är duktig och tuff som klarar uppgiften.
Eller så inser man att mini shettisar inte är avlade för att ridas på utan som trädgårdsprydnader. Möjligtvis på sin höjd kan de dra en liten lätt vagn/rockard med en lätt människa i.
 
Sv: hur rider man in en mini shettis?

Du kan jobba honom vid handen och på lång tygel för att vänja honom vid hjälperna. Sedan får du låna någon liten knodd som kan sitta in honom åt dig. ;)

Jag har själv en 6 årig Brittish spotted miniature på ca 80 cm.
Han går i form, gör skolor i skritt och trav vid handen och rids av min 4-åriga dotter på ledtygel. Han var insutten när vi köpte honom men inte mer än så.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Rider ni gärna med sällskap eller rider ni mycket ensamma? Har ni någon stallgrupp som ni skriver i eller hur bestämmer ni ”riddejt”...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 030
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Jag har en liten söt-sur ponny som är hemsk i hantering, jag har ganska enkelt att kontrollera henne men så fort någon annan kommer in...
2
Svar
20
· Visningar
3 076
Senast: Ronjali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp