Hur resonerar ni med dräktigt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare smocke
  • Startdatum Startdatum
S

smocke

Vågar man ge sig iväg på utställning med dräktigt sto? Ca 70 dygn vid tillfället.
Tänker på smittor, hantering och stress m.m
Hästen i fråga är cool och på inget vis stressad av att resa, uppspelt på tävlingsplatser - men inte orolig.
Hur gör ni andra med era dräktiga damer?

Sv: Hur resonerar ni med dräktigt sto?

Klart att man gör. Många ston är iväg på fölvisningar med fölet de har vid sidan när de är dräktiga med en ny i magen. Det är inga konstigheter tycker jag. Se bara till att stoet inte hälsar på andra hästar och att du själv är lite noga med hygienen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 545
Senast: Mineur
·
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 531
Senast: Stalone
·
Avel Hej Jag skulle vilja låna lite av er kunskap. Det är så att vi i stallet har ett sto som är dräktig på ca 50 dygn. När hon precis...
Svar
9
· Visningar
1 499
Avel Hej Alla! Mitt sto seminerades med hip hop i Juni. Hon hade släppt 2 ägg så veterinären ville kolla henne några dagar tidigare så det...
Svar
15
· Visningar
4 571
Senast: grimman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka