Hur putsar man upp mässingsspännen...

Thera

Trådstartare
...på träns och grimma? Och med vad? Mina är alldeles grå-gröna, inte snyggt...

Så fram med tips!

Sv: Hur putsar man upp mässingsspännen...

tror det finns nått som heter typ "häxans silverputs"... sen finns det för olika metaller...

gammal huskur-knep (vet inte om det funkar) sägs vara ketchup!

Häxans mässingsputs är jättebra, finns att köpa i vanliga mataffärer. Quicksilver skimmelschampoo ska tydligen också funka super enligt många proffesionella groomar.

mamma provade rengöra sina kopparsaker med filmjölk, det funkade jättebra!*skinande blankt iaf*

Jag som är en puts galning har köpt något medel som man polerar spännen och sånt med, tror att det var sprenger..Det putsar jag alla spännen med blir Jättefint!!!!

jag har en gång i tiden lagt en gammal femöring i just ketchup det vart blank å fin visst efter en tid i ketchupen...men att ha det på spännen som sitter fast på läder vet jag inte.... hmmm det börjar nog lukta ketchup om det då... :angel:

ibland funkar autosol bra som puts medel...har för mig det står på tuben att det även funkar på mässing...

Senast ändrad av en moderator:

Det skulle väl kunna vara syran i fil, ketchup och tandkräm som gör det.

Mitt bästa tips är 3 delar salt och 2 delar ättika. Fungerar super, särskillt på mässingsbett.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 847
Senast: Silje
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
553
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
789
Senast: Smultron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka