Hur privat är det med sexleksaker för dig? (utbruten från Dejtingtråden 31)

Fast jag som själv inte skulle ha den reaktionen alls blir såklart nyfiken på varför det skulle väcka den reaktionen hos någon annan. Jag får ju ingen klarhet i hur jag ska fundera om du som väcker frågan inte kan diskutera den.
Är det mer tabu för män att ha sexleksaker generellt menar du? Spelar det någon roll Vilka sexleksaker?
Bara en reflektion jag gjorde som sagt, varför kan man undra för jag är inte intresserad av ämnet.
 
I mina kretsar umgås man inte i folks sovrum om man inte redan är ganska nära varandra och då är sexleksaker ingen big deal. Likaså går man på gästtoa om man är inte är nära. Måste man gå på privata toa utan att "höra dit", så rotar man inte runt eller funderar särskilt mycket på vad värdfolket har där.

Men jag måste erkänna att jag skulle bli perplex om det låg sexleksaker framme i andra delar av huset/våningen. Tänk er komma hem till någon och de har en hög på vardagsrumsbordet? Jag tror skillnaden handlar om om de bara är där, eller om jag tror att de är utlagda för att jag ska se dem och reagera.
 
I mina kretsar umgås man inte i folks sovrum om man inte redan är ganska nära varandra och då är sexleksaker ingen big deal. Likaså går man på gästtoa om man är inte är nära. Måste man gå på privata toa utan att "höra dit", så rotar man inte runt eller funderar särskilt mycket på vad värdfolket har där.

Men jag måste erkänna att jag skulle bli perplex om det låg sexleksaker framme i andra delar av huset/våningen. Tänk er komma hem till någon och de har en hög på vardagsrumsbordet? Jag tror skillnaden handlar om om de bara är där, eller om jag tror att de är utlagda för att jag ska se dem och reagera.
Fick mig att tänka på en sak: Jag har en bekant som är utbildad sexolog. Hemma hos henne så finns en hylla i vardagsrummet med diverse sexleksaker, sexböcker m.m. Det är jag inte alls obehagad av. Däremot om samma person hade haft en sexleksak framme på typ ett bord eller på badkarskanten hade jag tyckt det var lite jobbigt, antagligen för att sammanhanget är att den då använts nyligen eller används regelbundet. Hon och jag kan diskutera allt möjligt om sex tillsammans i timmar, men vi talar väldigt sällan om våra egna sexliv, och om vi gör det så görs det i svepande termer. Så det finns en gräns nånstans där det går från 'allmänt' till 'personligt', och där blir det för mycket för mig. Sen att hon har drakdildos och andra mer ovanliga grejer, det gör inget alls. Bara inte min hjärna behöver koppla ihop dem med just henne, och hennes sexliv, för där vet jag att jag inte 'hör hemma'.
 
Jag förstår inte varför alla säger att kvinnors lust är skamligt? Det tillverkas ju mer sexgrejer riktat till kvinnor än män? Det är enligt min uppfattning snarare så att det är de senaste 30åren som mäns fleshlights etc har börjat komma...
För 20år sedan så var det en dealbreaker att träffa en kille som använde lösmutta, det var perverst! Men en man i byrålådan var något varje kvinna skulle ha!

Kommer ihåg hur alla förfasades å skrattade åt bullens makaroner i termos... 🤷‍♀️
 
Ang Satisfyer är det tydligen många som har svårt att få den rätt placerad. Tillhör den gruppen själv och har den som är på bild tidigare i tråden, det är mest störande, hittar jag rätt så rör jag ju på mig liksom och så är det tillbaka till ruta 1.
Nä. En ordentlig wand, det är grejer det! Fairy Exceed Black rekommenderas varmt :up: Finns tillbehör till wands också som kan vara mycket trevliga :D
 
Jag förstår inte varför alla säger att kvinnors lust är skamligt? Det tillverkas ju mer sexgrejer riktat till kvinnor än män? Det är enligt min uppfattning snarare så att det är de senaste 30åren som mäns fleshlights etc har börjat komma...
För 20år sedan så var det en dealbreaker att träffa en kille som använde lösmutta, det var perverst! Men en man i byrålådan var något varje kvinna skulle ha!

Kommer ihåg hur alla förfasades å skrattade åt bullens makaroner i termos... 🤷‍♀️
Det är väl mer att det fortfarande i mångt och mycket anses fel, onormalt och skamligt för kvinnor att alls ha en egen lust och ett behov (ve och fasa, ibland ett stort behov!) av sex. Det säger en del att den där "mannen i byrålådan" du pratar om väldigt ofta varit just en representation av ett manligt könsorgan, helt enkelt, istället för någonting anpassat för kvinnlig njutning. Nu finns det mer att välja på förstås och bara det är värt att fira.
Jag tror fortfarande att folk i det stora hajar till lite när en kvinna talar om att hon onanerar en eller fler gånger om dagen medan en man helt enkelt förväntas dra en handtralla när det passar, eftersom 'män har hög sexdrift'.

Mannens lust har aldrig varit skambelagd, oftast tvärtom. Däremot ansågs/anses väl mannen kunna skaffa sig en 'riktig kvinna' i större utsträckning kanske?
Nattliga spekulationer mest, jag kanske bara surrar. :D
 
Som någon skrev tidigare i tråden, jag vill inte se folks sexleksaker lika lite som jag vill se deras smutsiga underkläder.

Jag har en låda under sängen med leksaker, lättillgänglig men ändå undangömd. Perfekt, speciellt om man får oväntat besök och inte vill visa upp vad man sysslade med kvällen innan.
Dessutom ogillar jag när saker ligger framme, alla grejer ska ha sin plats (vilket kan vara köksbordet i en månad, men så är det ibland). Oavsett om det är sexleksaker eller disk, det ska ha sin egen plats helt enkelt.
 
Är det mer tabu för män att ha sexleksaker generellt menar du? Spelar det någon roll Vilka sexleksaker?
Definitivt, imo. Vilket förstås är underligt mot bakgrund av att mäns sexuella njutning historiskt varit både överordnad, mer självklar och mindre skambelagd än kvinnans. Men i hela mitt drygt femtioåriga liv, bland både manliga och kvinnliga vänner och bekanta, har jag upplevt att kvinnors innehav och användande av sexleksaker varit i stort sett okontroversiellt - om något så snarare förväntat och taget för givet, vilket ju också tråden ger exempel på. Någon gång i slutet av 80- eller början av 90-talet dök små vibratorer upp som kunde fästas runt kukroten, men både i marknadsföring och (i förekommande fall) i diskussioner minns jag det som att dessa förutsattes syfta till gemensam och samtidigt njutning för man och kvinna. Först runt millennieskiftet dök sexleksaker för mäns s a s enskilda njutning upp kommersiellt i större skala, i form av ffa Fleshlight men även stavar för prostatastimulans.

(Samtidigt var det ju ungefär vid den tiden som försäljning av sexleksaker för kvinnor började "flytta ut i dagsljuset" i form av försäljningskanaler utanför de dittills traditionella där sådant främst sålts i butiker med tydlig profilering mot män. Tanken var väl, antar jag, att män skaffar sexleksaker till kvinnor eftersom män i stort råder över kvinnors sexualitet.)

Men om jag upplevt något som tabu i mäns diskussioner om sex så är det mäns egna sexleksaker. Bara en sådan sak som homepartyförsäljning av sexleksaker för män... helt otänkbart i de manliga sfärer eller kontexter jag har erfarenhet av, förvisso med varierande grad av avståndstagande.
(Med det sagt har huvuddelen av de sfärerna varit heterosexuellt dominerade.)

Skall man spekulera i orsaken så tror jag att din teori ligger bra till. Jag tror att män helt enkelt förväntas ta/få sexuell njutning utan artificiell hjälp (läs: genom att erövra/attrahera partners), och allt annat är tecken på svaghet och oförmåga.
 
I mina kretsar umgås man inte i folks sovrum om man inte redan är ganska nära varandra och då är sexleksaker ingen big deal. Likaså går man på gästtoa om man är inte är nära. Måste man gå på privata toa utan att "höra dit", så rotar man inte runt eller funderar särskilt mycket på vad värdfolket har där.

Men jag måste erkänna att jag skulle bli perplex om det låg sexleksaker framme i andra delar av huset/våningen. Tänk er komma hem till någon och de har en hög på vardagsrumsbordet? Jag tror skillnaden handlar om om de bara är där, eller om jag tror att de är utlagda för att jag ska se dem och reagera.

Det märks att vi bor olika stort :D I våra stadslägenheter finns varken gästtoaletter eller andra våningar/delar av boendet. Sällskap kan ibland behöva sätta sig på sängkanten vid mingel då det saknas utrymmen. Men med det sagt ser jag inte att det skulle vara särskilt svårt att hålla sina sexleksaker i skåp eller garderob när man får besök.

Till huvudfrågan så skulle jag säga att det är privat. Jag har en handfull vänner där jag skulle kunna se deras sexleksaker utan att känna olust, mest för att vi redan är så privata i dialog. Men även när dessa kommer över så städar jag själv undan. Eller alltså, egentligen inte ens det. Jag har inte leksaker liggandes på vardagsrumsbord, handfat eller sängbord i vanliga fall heller så varför skulle de vara framme när jag har gäster. De är framme om det används, annars inte.
 
Definitivt, imo. Vilket förstås är underligt mot bakgrund av att mäns sexuella njutning historiskt varit både överordnad, mer självklar och mindre skambelagd än kvinnans. Men i hela mitt drygt femtioåriga liv, bland både manliga och kvinnliga vänner och bekanta, har jag upplevt att kvinnors innehav och användande av sexleksaker varit i stort sett okontroversiellt - om något så snarare förväntat och taget för givet, vilket ju också tråden ger exempel på. Någon gång i slutet av 80- eller början av 90-talet dök små vibratorer upp som kunde fästas runt kukroten, men både i marknadsföring och (i förekommande fall) i diskussioner minns jag det som att dessa förutsattes syfta till gemensam och samtidigt njutning för man och kvinna. Först runt millennieskiftet dök sexleksaker för mäns s a s enskilda njutning upp kommersiellt i större skala, i form av ffa Fleshlight men även stavar för prostatastimulans.

(Samtidigt var det ju ungefär vid den tiden som försäljning av sexleksaker för kvinnor började "flytta ut i dagsljuset" i form av försäljningskanaler utanför de dittills traditionella där sådant främst sålts i butiker med tydlig profilering mot män. Tanken var väl, antar jag, att män skaffar sexleksaker till kvinnor eftersom män i stort råder över kvinnors sexualitet.)

Men om jag upplevt något som tabu i mäns diskussioner om sex så är det mäns egna sexleksaker. Bara en sådan sak som homepartyförsäljning av sexleksaker för män... helt otänkbart i de manliga sfärer eller kontexter jag har erfarenhet av, förvisso med varierande grad av avståndstagande.
(Med det sagt har huvuddelen av de sfärerna varit heterosexuellt dominerade.)

Skall man spekulera i orsaken så tror jag att din teori ligger bra till. Jag tror att män helt enkelt förväntas ta/få sexuell njutning utan artificiell hjälp (läs: genom att erövra/attrahera partners), och allt annat är tecken på svaghet och oförmåga.

Håller helt med. Tillägger att kvinnor som onanerar också är väldigt sexualiserat genom filmvärlden och porr, det anses som något upphetsande för männens ögon. Medan en man som står med en fleshlight kanske inte är lika romantiserat utan man har mest i film och serie skämtat om män med fleshlight eller sexdockor som något fånigt/patetiskt. Mig veterligen har ingen utav mina män genom livet ägt sexleksaker men nästan samtliga kvinnor (då det varit uppe för diskussion). Vilket är synd, kvinnor verkar få ut mycket av sina leksaker så det är synd att män inte utforskat detta område mer.
 
Ang Satisfyer är det tydligen många som har svårt att få den rätt placerad. Tillhör den gruppen själv och har den som är på bild tidigare i tråden, det är mest störande, hittar jag rätt så rör jag ju på mig liksom och så är det tillbaka till ruta 1.
Nä. En ordentlig wand, det är grejer det! Fairy Exceed Black rekommenderas varmt :up: Finns tillbehör till wands också som kan vara mycket trevliga :D
Även läst om dom som känseln domnar bort för, om man kan behöva ha på den lite länge, dom tipsade om Womanizern istället. Blev så för mig med, så även jag köpte en sådan, och efter det har jag aldrig använt Satisfyern igen. Dels domnar det inte bort om det skulle ta lite längre tid nån gång, och för mig känns womanizern mycket mer... hmmm koncentrerad till rätt stället, medans Satisfyern var lite mer luddig, på något vis. Man kan även byta ut huvudena, för att passa ens egen... utformning bättre 😀
 
Jag tycker nog att det skulle kännas lite ofräscht om jag kom hem till någon och såg en sexleksak på soffbordet. Typ som att hitta en hög "runkpapper" där. Jag har inget emot sexleksaker annars utan bara att det är något jag tycker man håller dolt. Visst ligger den i en oöppnad förpackning så skulle jag inte bry mig heller.

Hur folk gör i sitt hem har jag inget att göra med men jag kan välja att inte besöka någon som har har runkpapper eller dildos liggandes.
 
Även läst om dom som känseln domnar bort för, om man kan behöva ha på den lite länge, dom tipsade om Womanizern istället. Blev så för mig med, så även jag köpte en sådan, och efter det har jag aldrig använt Satisfyern igen. Dels domnar det inte bort om det skulle ta lite längre tid nån gång, och för mig känns womanizern mycket mer... hmmm koncentrerad till rätt stället, medans Satisfyern var lite mer luddig, på något vis. Man kan även byta ut huvudena, för att passa ens egen... utformning bättre 😀
Åh, jag hade fattat det som att det gällde såna leksaker öht precis som att man på sikt kan bli okänslig även av vibratorer.
Det går att röra sig lite med den utan att den tappar sugen alltså? Kanske kan vara värd ett test framöver :D
 
Åh, jag hade fattat det som att det gällde såna leksaker öht precis som att man på sikt kan bli okänslig även av vibratorer.
Det går att röra sig lite med den utan att den tappar sugen alltså? Kanske kan vara värd ett test framöver :D
Hört att man blir okänslig av vibratorer från flera håll men även att de säger det är en myt, undrar vad som stämmer eller om det är individuellt?
 
Hört att man blir okänslig av vibratorer från flera håll men även att de säger det är en myt, undrar vad som stämmer eller om det är individuellt?

En sexolog jag pratade med sa att inga undersökningar tyder på att nerverna blir mindre känsliga eller att det skulle finnas några andra fysiska orsaker till att vissa upplever att de blir mindre känsliga efter en period av användande av lufttrycksvibratorer och andra vibratorer. Hennes teori var att det istället kan vara så att hjärnan vänjer sig vid den speciella och intensiva typ av stimulans som lufttrycksvibratorer och andra vibratorer ger. Enligt hennes erfarenhet fungerade det bra att varva mellan olika typer av hjälpmedel/leksaker eller att helt enkelt använda handen under en period om man skulle uppleva problem.
 
Även läst om dom som känseln domnar bort för, om man kan behöva ha på den lite länge, dom tipsade om Womanizern istället. Blev så för mig med, så även jag köpte en sådan, och efter det har jag aldrig använt Satisfyern igen. Dels domnar det inte bort om det skulle ta lite längre tid nån gång, och för mig känns womanizern mycket mer... hmmm koncentrerad till rätt stället, medans Satisfyern var lite mer luddig, på något vis. Man kan även byta ut huvudena, för att passa ens egen... utformning bättre 😀
Womanizer heter den ja! En sån har jag :D
 

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp