Definitivt, imo. Vilket förstås är underligt mot bakgrund av att mäns sexuella njutning historiskt varit både överordnad, mer självklar och mindre skambelagd än kvinnans. Men i hela mitt drygt femtioåriga liv, bland både manliga och kvinnliga vänner och bekanta, har jag upplevt att kvinnors innehav och användande av sexleksaker varit i stort sett okontroversiellt - om något så snarare förväntat och taget för givet, vilket ju också tråden ger exempel på. Någon gång i slutet av 80- eller början av 90-talet dök små vibratorer upp som kunde fästas runt kukroten, men både i marknadsföring och (i förekommande fall) i diskussioner minns jag det som att dessa förutsattes syfta till gemensam och samtidigt njutning för man och kvinna. Först runt millennieskiftet dök sexleksaker för mäns s a s enskilda njutning upp kommersiellt i större skala, i form av ffa Fleshlight men även stavar för prostatastimulans.
(Samtidigt var det ju ungefär vid den tiden som försäljning av sexleksaker för kvinnor började "flytta ut i dagsljuset" i form av försäljningskanaler utanför de dittills traditionella där sådant främst sålts i butiker med tydlig profilering mot män. Tanken var väl, antar jag, att män skaffar sexleksaker till kvinnor eftersom män i stort råder över kvinnors sexualitet.)
Men om jag upplevt något som tabu i mäns diskussioner om sex så är det mäns egna sexleksaker. Bara en sådan sak som homepartyförsäljning av sexleksaker för män... helt otänkbart i de manliga sfärer eller kontexter jag har erfarenhet av, förvisso med varierande grad av avståndstagande.
(Med det sagt har huvuddelen av de sfärerna varit heterosexuellt dominerade.)
Skall man spekulera i orsaken så tror jag att din teori ligger bra till. Jag tror att män helt enkelt förväntas ta/få sexuell njutning utan artificiell hjälp (läs: genom att erövra/attrahera partners), och allt annat är tecken på svaghet och oförmåga.