Hur palla upp i liggvagn?

Sv: Hur palla upp i liggvagn?

Lucas är 4 månader och de senaste veckorna har jag lyft upp liggdelen ett hack och haft en kudde i vagnen, då tycker han att det är helt ok att vara ute i vagnen även om han inte är trött och ska sova. Han sitter och tittar på mig eller träden eller hunden eller nåt annat intressant. Har gjort likadant när jag har varit och shoppat och då är han hur nöjd och glad som helst och det är inga problem att ha med honom. Klart att det är tråkigt att ligga ner och inte kunna se nåt. Och ute är det skönt att vara nu när det börjar bli varmare.

Jag ser inget fel i att han halvligger med bra stöd. Han har ju samma vinkel i babysittern. När han sover så ligger han ner.

Nu har jag inte läst alla svar, så du har säkert fått det här rådet innan. ;)

Jag har min dryga 3 månaders i sittdelen numera (har en Emmaljunga City Cross) när vi går ut på promenad, men jag har honom självklart inte i fullt sittläge utan halvliggandes precis som i babysittern. Det gör att han ser världen mycket bättre och han är jättenöjd till skillnad från gallskriken i liggdelen. Jag har haft ett rejält fårskinn under honom vilket fyller ut och sen har jag lagt en ihoprullad fleecefilt nedanför honom så han inte hasar ner. Somnar han lägger jag honom ner helt. Hur det blir nu när det blir varmt och jag måste ta bort fårskinnet vet jag inte. Då kanske sittdelen inte alls fungerar längre och vagnspromenader blir väldigt komplicerade...
Han är ungefär lika stor som din men något rundare; 62 cm lång och 6,4 kg tung.

Att man inte ska ha dom fullt sittande förstår jag, men hellre halvsittandes i sittdelen än liggande gallskrikandes i liggdelen....

//Alice

Ja fröken är ju 5 månader nu, fortfarande liten till växten (har precis börjat med stl 68 i kläder) men sitter numera i vagnen. Blir väl en 15-20 minuter hon sitter upp när man går på en affär eller som idag på hundutställning, sen börjar hon bli trött och då går det jättebra att fälla till liggläge.
Hon sitter naturligtvis inte upp helt, utan halvsitter men glider inte åt något håll så hon behöver inga "stopp". Däremot har hon kommit på att det är jätteskönt att sova med fötterna på bygeln :D Ser ganska så kul ut, särskilt som hon drar upp sin tigertrasa över huvudet när hon sover, så det enda man ser är ett par små fötter..!

Fårskinnet kan du ha på sommaren också, det fiffiga med fårskinn är att dom värmer på vintern och kyler på sommaren.

Jackan finner sig i att åka i det mesta men när jag är i stallet brukar jag ställa babyskyddet i vagnen och det är oerhörrt populärt..sedan kanske inte det är en lösning när man ska gå ut på stan direkt.

när matilda var 5 månader satt hon i sittdelen på vagnen och i egen stol vid bordet.
sat själv utan stöd starx efter 6 månader.

är tösen nöjd och du är nöjd, så kör på!!!
hn lär säga ifrån om hon inte vill sitta mer. ;)

*lånar knapp*

Vet ni vad det knasiga är?! Att 99 gånger av 100 är hon nöjd om hon får ligga i sittdelen (fullt liggläge). Stoppar jag däremot ner hårdliften så sprutar tårarna innan jag hunnit ut genom dörren ens...
Bara ibland på någon affär som hon har halvsuttit upp en liten stund, annars så ligger hon glatt i sittdelen med fötterna på bygeln :)

Min dotter vägrade totalt vagn de första månaderna. För min del var det bärsele som gällde. Jag fick smyga ner henne då hon somnat. Sedan sov hon gott i vagnen, för att vakna och bli missnöjd relativt snabbt igen. Jag har ju också hundar och går mycket - så jag blev igenkänd som tjejen som bar bebis på magen och med tom vagn. :grin:

Det blev bättre. Speciellt när jag bytte vagn - men framförallt när jag pallade upp henne mellan 5-6 månaders tiden. Min dotter var pigg på världen tidigt och ville vara med. Och jag såg inget fel i det. Hon talar tydligt om ifall det inte känns bra, det verkar din bebis också göra. Efter att hon fick se mer, då accepterade hon också vagnen.

Följ hjärtat och magkänslan, då brukar det alltid bli bra i slutändan!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka