Hur otrevlig får man vara?

Werewolfbitch

Trådstartare
Min mor försökte idag att avsluta sina lotter hos postkodlotteriet vilket visade sig vara väldigt svårt.

När kundtjänsten förstod att hon ville säga upp lotterna så blev dom mycket otrevliga och förolämpande.

När hon äntligen fick reda på hur hon skulle göra vilket var att göra det skriftligen och försökte förklara att hon inte kan skriva på grund av sin sjukdom så skrek han förolämpningar och sa att hon lät full och slängde sedan på luren.

Min mor har kraftig Parkinsons, cancer och kol, Hon har syrgas dygnet runt vilket gör att hon pratar lite dåligt men helt förståligt och hon klarar inte av att hålla i en penna:cry:

När hon ringde upp mig så var hon mycket upprörd hade hjärtklappning och grät.

Jag tycker att poskodlotteriets kundtjänst borde få sig en rejäl spark i röven:rage:
 
Det är då man ska ta namnet på den som man pratar med och sen be att få bli kopplad till chefen.
Men det är såklart svårt att göra när man väl är i situationen.
Stackars din mamma. Illa nog att vara sjuk, men att bli förolämpad som en följd av det är än värre.
 
Som @susanne sa, ta namnet och begär att få prata med chefen. Snorkig/kass/otrevlig kundtjänst är för mig bästa sättet för ett företag att bli av med mig som kund. Jag är alltid artig och korrekt och är inte kundtjänsten detsamma surnar jag fort.

Det har gjort att jag tex inte har mitt företag och privatekonomi i samma bank, jag blev sur på bemötandet i min vanliga bank när jag startade mitt företag :D

@Werewolfbitch: Hoppas din mamma känner sig lite lugnare nu :(
 
Det är då man ska ta namnet på den som man pratar med och sen be att få bli kopplad till chefen.

Ta namnet kan man absolut göra, men nio gånger av tio så sitter inte chefer i telefonen och får man löftet att bli uppringd av chef så är det sällan en chef som ringer i alla fall. Sköts oftast av en speciell avdelning som har hand om Kundrelationer.

Blir man bemött på det där viset är det självklart fel och det ska uppmärksammas, så där tycker jag absolut TS kan ringa in igen, men oftast går alla problem att lösa via kundservice.
 
Nuförtiden tar jag alltid namnet på den jag pratar med i kundtjänsten. Och skriver upp det för att jag inte ska glömma :D. Det har jag haft nytta av när jag hade problem med en telefonitjänst som lät som Telia men inte var det.
 
Vi försökte avsluta ett tag utan att det fungerade så till sist ruttnade jag på det hela och sa helt sonika upp autogirot via vår bank så dom inte kunde dra pengar längre och sedan skickade vi ett mail att vi inte önskade vara med. De har sedan dess ringt minst en gång i veckan för att tjata om vad vi går miste om så numera svarar vi inte när deras nummer ringer.

Harsh sätt men det fungerade i alla fall.
 
Om det dras på autogiro så tömmer man helt enkelt kontot och ser till att de inte kan dra några pengar.
Min mor fick göra så när de vägrade säga upp min morfars lotter, han hade liksom varit död i 2 månader när hon försökte, men de vägrade :cool:
 
Min mor försökte idag att avsluta sina lotter hos postkodlotteriet vilket visade sig vara väldigt svårt.

När kundtjänsten förstod att hon ville säga upp lotterna så blev dom mycket otrevliga och förolämpande.

När hon äntligen fick reda på hur hon skulle göra vilket var att göra det skriftligen och försökte förklara att hon inte kan skriva på grund av sin sjukdom så skrek han förolämpningar och sa att hon lät full och slängde sedan på luren.

Min mor har kraftig Parkinsons, cancer och kol, Hon har syrgas dygnet runt vilket gör att hon pratar lite dåligt men helt förståligt och hon klarar inte av att hålla i en penna:cry:

När hon ringde upp mig så var hon mycket upprörd hade hjärtklappning och grät.

Jag tycker att poskodlotteriets kundtjänst borde få sig en rejäl spark i röven:rage:

Det var lika dant för min mamma. Hon var döende i hjärntumör och orkade inte ringa alla samtal själv så hennes sambo ringde. Han blev nekad att säga upp lotterna. Så mamma fick ringa en dag nä hon var lite piggare. De ifrågasatte varför hon ville säga upp lotterna. När hon sa att hon var döende och bara hade veckor kvar att leva började hon gråta. Ändå blev det inte uppsagt. Varför förstod vi inte för hon var lite rörig när hon förklarade.
Juristen som skötte bouppteckningen avslutade det år oss.
 
Det var lika dant för min mamma. Hon var döende i hjärntumör och orkade inte ringa alla samtal själv så hennes sambo ringde. Han blev nekad att säga upp lotterna. Så mamma fick ringa en dag nä hon var lite piggare. De ifrågasatte varför hon ville säga upp lotterna. När hon sa att hon var döende och bara hade veckor kvar att leva började hon gråta. Ändå blev det inte uppsagt. Varför förstod vi inte för hon var lite rörig när hon förklarade.
Juristen som skötte bouppteckningen avslutade det år oss.
Alltså vad är det för fel på de här människorna?! Man ska väl inte behöva uppge varför man vill säga upp något om man inte vill och de ska banne mig inte hålla på och krångla och försvåra så de som inte orka bråka förblir fast! Åh vad jag blir arg på vidriga människor som utnyttjar människor som inte har ork/möjlighet att tjaffsa!!
 
Borde man inte kunna polisanmäla det som trakasserier eller nåt om man säger upp men de fortsätter skicka lotter? Eller kanske någon annan rubricering som gäller ormliga krav vid upsägning? ARN har ju inte riktigt samma tyngd som polisen.
 
Det var lika dant för min mamma. Hon var döende i hjärntumör och orkade inte ringa alla samtal själv så hennes sambo ringde. Han blev nekad att säga upp lotterna. Så mamma fick ringa en dag nä hon var lite piggare. De ifrågasatte varför hon ville säga upp lotterna. När hon sa att hon var döende och bara hade veckor kvar att leva började hon gråta. Ändå blev det inte uppsagt. Varför förstod vi inte för hon var lite rörig när hon förklarade.
Juristen som skötte bouppteckningen avslutade det år oss.

Fy fan så ska det ju inte gå till. Det borde komma ut när ett företags kundtjänst är på det sättet så att folk kan bojkotta företaget helt och hållet.
 
Det är då man ska ta namnet på den som man pratar med och sen be att få bli kopplad till chefen.
Men det är såklart svårt att göra när man väl är i situationen.
Stackars din mamma. Illa nog att vara sjuk, men att bli förolämpad som en följd av det är än värre.

For postkods lotteriet racker det inte. Precis sa illa som alla har har upplevt dem var det nar jag skulle avsluta mamma's lotter innan hon dog. Jag fick ocksa ringa flera ganger innan det blev gjort, fick inte svar nar jag fragade vem jag pratade med eller sa var det nagon som senare inte fanns pa foretaget. Det ar nog helt enkelt sa att det ar ett foretag som har en kultur i foretaget som beframjar precis sa dalig kundkontakt som vi ser har.
 
Postkodlotteriet har massor med klagomål på sig om liknade händelser som min mammas , TS och hastflicka.

Beklagar att även ni och era anhöriga fick genomgå detta.
 
Tack för alla svar, mamma mådde så dåligt att vi åkte in till akuten turligt nog var det inte så alvarligt denna gång så hon fick komma hem i går kväll.
Jag ringde upp och försökte säga upp abonnemanget åt henne men det gick inte så då skrev jag ett brev i hennes namn vilket jag hoppas ska duga jag har även sagt upp autogirot åt henne.

Jag slänger alltid all reklam från postkodlotteriet på direkten har hört alldeles för många historier om hur dom kan var för att vilja ha nått med dom att göra.

Det borde finnas något sätt att slippa reklam från postkodlotteriet det kommer ju något varenda vecka:down:
 
Men dra mig på en liten vagn. :eek: Fyf**** vad arg jag hade blivit. Dom lär spela in alla sina samtal skulle jag tro. Anmäl skiten och kräv att få lyssna på samtalet. Det här är absolut inte ok.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp