Hur otrevlig får man vara?

Jag blir galen på otrevlig personal på kundtjänst. Jag ringde en kundtjänst idag. Jag har autogiro och företaget hade själva skickat ett brev till mig där de skriver att de har råkat dra för mkt pengar dvs dra två gånger.
Kvinnan jag pratar med suckar högt när jag ber henne kolla det.
-Vadå, ska jag kolla det?
-Ja.
-Ja då måste jag ju kolla med ekonomiavdleningen
- Ja
- ja det kommer ta lååååång tid att få svar. Hon suckar högt flera gånger.

och så fortsätter hon så under drygt tio minuter. Allt var besvärligt och så skulle det suckas flera gånger och vara snäsig mot mig. Trots att jag ansträngde mig för att vara trevlig .

Nrä vi var klara sa jag lugnt att jag tykte hon skulle tänka på hur hon bemöter kunderna för jag tycker inte hon hade en trevlig ton. Då fortsätta hon käfta emot och jag orkade inte längre utan la på.

Efter samtalet började jag skratta högt för mig själv för det var så absurt.. och jag började nästan tycka synd om denna människan. Tänk om man var sån.... bara käftade emot varende människa... Då får man det svårt i livet. :rofl:
 
Ren allmänt tycker jag att man ska klaga. Tyvärr kan chefer på kundtjänst ibland vara likadana...
Jag vet eftersom jag har jobbat på ett par... Eller rättare sagt jag har börjat jobba på flera men slutade pga det var en så otrevlig miljö.
Så att sluta vara kund hos ett företag gör jag också ibland..
 
Jag blir galen på otrevlig personal på kundtjänst. Jag ringde en kundtjänst idag. Jag har autogiro och företaget hade själva skickat ett brev till mig där de skriver att de har råkat dra för mkt pengar dvs dra två gånger.
Kvinnan jag pratar med suckar högt när jag ber henne kolla det.
-Vadå, ska jag kolla det?
-Ja.
-Ja då måste jag ju kolla med ekonomiavdleningen
- Ja
- ja det kommer ta lååååång tid att få svar. Hon suckar högt flera gånger.

och så fortsätter hon så under drygt tio minuter. Allt var besvärligt och så skulle det suckas flera gånger och vara snäsig mot mig. Trots att jag ansträngde mig för att vara trevlig .

Nrä vi var klara sa jag lugnt att jag tykte hon skulle tänka på hur hon bemöter kunderna för jag tycker inte hon hade en trevlig ton. Då fortsätta hon käfta emot och jag orkade inte längre utan la på.

Efter samtalet började jag skratta högt för mig själv för det var så absurt.. och jag började nästan tycka synd om denna människan. Tänk om man var sån.... bara käftade emot varende människa... Då får man det svårt i livet. :rofl:

Speciellt om man jobbar på en kundtjänst! :rofl: :rofl:
 
Ren allmänt tycker jag att man ska klaga. Tyvärr kan chefer på kundtjänst ibland vara likadana...
Jag vet eftersom jag har jobbat på ett par... Eller rättare sagt jag har börjat jobba på flera men slutade pga det var en så otrevlig miljö.
Så att sluta vara kund hos ett företag gör jag också ibland..

Jag håller absolut med om att man skall klaga! Jag kan vara en riktig pain in the ass om folk käftar emot eller beter sig otrevligt. :devil: Tycker det är skittråkigt när man hör om folk som blivit dåligt bemötta men "inte vill" eller "inte orkar" klaga. Det blir ju även trist för dom företag som vill ha bra och trevlig personal, om dom inte får höra vilka skitstövlar dom har anställt.
 
Jag håller absolut med om att man skall klaga! Jag kan vara en riktig pain in the ass om folk käftar emot eller beter sig otrevligt. :devil: Tycker det är skittråkigt när man hör om folk som blivit dåligt bemötta men "inte vill" eller "inte orkar" klaga. Det blir ju även trist för dom företag som vill ha bra och trevlig personal, om dom inte får höra vilka skitstövlar dom har anställt.

Precis. jag brukar också säga något positivt till folk som har varit trevliga och gjort ett bra jobb. Jag vet att servicepersonal får så mkt skit.
Så min uppmaning är att också ge positiv feedback. En gång fick jag jättetrevlig service i en biljettkassa. Allt bara strulade och mina biljetter ville inte fungera och jag var stressad. då mailade jag till dem och sa att jag var en nöjd kund och att jag fick jättebra service. :)
 
Precis. jag brukar också säga något positivt till folk som har varit trevliga och gjort ett bra jobb. Jag vet att servicepersonal får så mkt skit.
Så min uppmaning är att också ge positiv feedback. En gång fick jag jättetrevlig service i en biljettkassa. Allt bara strulade och mina biljetter ville inte fungera och jag var stressad. då mailade jag till dem och sa att jag var en nöjd kund och att jag fick jättebra service. :)

Instämmer helt :banana: Mer feedback överlag till folket :D
 
Nuförtiden tar jag alltid namnet på den jag pratar med i kundtjänsten. Och skriver upp det för att jag inte ska glömma :D. Det har jag haft nytta av när jag hade problem med en telefonitjänst som lät som Telia men inte var det.

Jag gör likadant och jag använder infon åt andra hållet också - när någon varit bra och trevlig så brukar jag maila in och speciellt påpeka det. Sånt är minst lika viktigt
 
Igår ställde transportföretaget DSV av tre pallar som skulle till mitt jobb, på en helt annan plats, 16 km ifrån oss. Jag ringer företaget vi har handlat av (de som har bokat transporten) och säger att våra varor är nån annanstans. Företaget: Oj, jaha. Vill du ha numret till DSV?
Öh, nej. Jag vill att ni ringer och fixar det. Vi har köpt varor där frakt till dörren ingår. Saknar även ert kundnummer hos DSV och vet inte vad ni har för avtal och rutiner med dem, ej heller vilket fraktnummer den här sändningen har. All sådan information har ju ni.
Hon; Öh. Jaha.
 
Jag har samma erfarenhet av postkodlotteriet, jag försökte chatta med deras kundtjänst, det slutade med att hon blockade mig. Jag mejlade då till dem och talade om för dem att deras personal varit otrevlig, namngav denne också.
Jag var inte otrevlig, men ganska tydlig och bestämd. Uppfattade den jag chattade med som en av "dagens lättkränkta ungdomar" som inte tål att man stryker mothårs.
 
Borde man inte kunna polisanmäla det som trakasserier eller nåt om man säger upp men de fortsätter skicka lotter? Eller kanske någon annan rubricering som gäller ormliga krav vid upsägning? ARN har ju inte riktigt samma tyngd som polisen.

Mitt ex polisanmälde 3 när dom fortsatte att fakturera trots att man hade kommit överens om att abonnemanget skulle avslutas (pga att det funkade skitdåligt, det var precis när 3 hade startat). Först så hänvisade kundtjänsten till olika avdelningar (uppsägningsavdelningen, fakturaavdelningen osv) och dessa olika avdelningar skulle ringa upp, men ingen hörde av sig, inte en enda gång. Dom fortsatte att fakturera och till slut lackade exet ur och polisanmälde 3 för bluffakturering. Och OJ vilken fart det blev på 3 då; vips hörde dom av sig, abonnemanget avslutades och fakturorna makulerades.

Jag vet inte vad som hade hänt om 3 hade fortsatt att fakturera och kräva pengar, ärendet hade säkert avskrivits hos Polisen. Men den här gången hjälpte det ju iaf att anmäla.
 
:rage: :arghh: :banghead: Har precis pratat med Tele2s kundtjänst och det är första gången jag blivit apförbannad. Dryg snorunge med attityden: "Gud vad jobbig du är och kvinnor kan ingenting (speciellt vad det gäller teknik)". Sedan försökte han med lilla gumman-härskarteknik.

Hans dag blev plötsligt sämre efter det :D

Orkade inte tjafsa vidare idag utan ringer imorgon istället. Måste dock tillstå att det är första gången det händer med Tele2 så jag hoppas det inte händer igen. Tidigare (även vid reklamationsärenden) har de varit enormt hjälpsamma och trevliga.
 
:rage: :arghh: :banghead: Har precis pratat med Tele2s kundtjänst och det är första gången jag blivit apförbannad. Dryg snorunge med attityden: "Gud vad jobbig du är och kvinnor kan ingenting (speciellt vad det gäller teknik)". Sedan försökte han med lilla gumman-härskarteknik.

Hans dag blev plötsligt sämre efter det :D

Orkade inte tjafsa vidare idag utan ringer imorgon istället. Måste dock tillstå att det är första gången det händer med Tele2 så jag hoppas det inte händer igen. Tidigare (även vid reklamationsärenden) har de varit enormt hjälpsamma och trevliga.
Oh Tele2 fick jag ett smärre utbrott på när jag försökte säga upp svärmors abonnemang eftersom hon skulle flytta dit det enbart fanns IP telefoni och de inte kunde erbjuda det... Men nej varken jag eller maken (som är god man) fick säga upp det via telefon, svärmor själv kunde göra det om hon knappade in allt rätt och talade in det exakt rätt... Men tillslut fick jag igenom att vi kunde säga upp det skriftligen i ett brev... Men det var knappt godkänt enligt människan jag pratade med... :banghead:
 
Oh Tele2 fick jag ett smärre utbrott på när jag försökte säga upp svärmors abonnemang eftersom hon skulle flytta dit det enbart fanns IP telefoni och de inte kunde erbjuda det... Men nej varken jag eller maken (som är god man) fick säga upp det via telefon, svärmor själv kunde göra det om hon knappade in allt rätt och talade in det exakt rätt... Men tillslut fick jag igenom att vi kunde säga upp det skriftligen i ett brev... Men det var knappt godkänt enligt människan jag pratade med... :banghead:

Det kanske var samma :devil: vi pratade med :p Fast för mig var det här ovanligt, som sagt har de tidigare varit suveräna (och då har det varit lite strul några gånger men de har glatt benat ut det).
 
För många år sedan när jag skaffade min första laptop, så funkade inte det mobila internet från Tele 2. Fick prata med en ungtupp som påstod att det visst fanns täckning och mottagning där jag bodde. Men min bekanta som då är mycket datakunnig sa att eftersom det inte ens gick att starta upp installeringen av internet, så fanns ingen täckning.

Efter många och långa minutrar, så säger han, smått irriterad, att det visst finns täckning vid XXX. Mycket bra sådan.

Då var det skönt att säga: Lilla gubben, det är minst 6 km dit från där jag bor...

Han fick ge sej och avtalet avslutades.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp