Hur ofta tränar du din häst?

Sv: Hur ofta tränar du din häst?

Oj, det var ett tag sedan nu. September typ :o Då var det för en reiningtränare från Texas

Chili rids nu för tränare 2 ggr/mån. Dock blir det vila från träningarna från 22/10 till 18/1 nu :)

Ser att jag lyckats skriva fel datum i förra inlägget.. 22/11 - 18/1 ska det ju vara :)

Hej

Jag har lyxen att träna 3-4 gånger i veckan för Malin Billberg. Hon är helt underbar!

Jag försöker komma iväg en gång i veckan, ibland blir det varannan vecka. Helst skulle jag vilja rida för tränare ca 2 ggr i veckan men det blir svårt, huvudsaken är att vi kommer iväg så man får ha någon som tjatar på en :angel:

Jag tränar min häst ca 2 ggr i månaden för tränare

sist jag tränade för westerntränare, hmm.. länge sedan.. i typ april?
sedan dess har jag tränat hoppning en gång..

aldeles för lite. westernryttarna AR mm är lite "utmobbade" från min klubb just nu.. :(
ska man träna får man frakta hästen minst en timma enkel resa åt något håll, och då vill man ju rida iaf 2ggr, tar sån tid och eftersom jag inte kan köra själv så blir det inte av :(

förut tränade jag MINST en gång i månad på den lokala klubben...

Var femte år ungefär :angel:
Blir aldrig av att jag ringer och bestämmer något, har lite tränarskräck tror jag.. Varje gång jag verkligen ringer och försöker bestämma blir det bara pannkaka. Just nu är det tränaren som inte kan/vill (?) boka upp en tid. Visserligen inte western utan för min sits, men ändå.

Jag tränar ca 1-2 ggr per vecka för Lotta Norberg. Jag har två hästar så dom får turas om. Egenterligen tycker jag att det bör vara en gång per häst/vecka om man verkligen skall komma någonstans.

Jag är hästlös för tillfället,
men när jag hade min häst hemma och när vi "var igång" så tränade vi för tränare 2-4 gånger i månaden (ibland fler, ibland färre).

Jag tränar ca en gång i månaden för Per Larsson antingen eller Peter Ljungberg. Peter något mer sällan tyvärr. Det är vad jag hinner med som småföretagare, heltidsarbetande och småbarnsmamma med två hästar.
C

Jag rider två gånger i månaden för Stefan Spak, det funkar jättebra! Tyvärr kommer det vara uppehåll nu under december men ska försöka komma iväg hem till honom isället en gång. Får lite abstinens :D

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: Mirre
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
774
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: skogaliten
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
667
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka