Hur ofta städar ni som har hundar med kvalster allergi???

pippilotta

Trådstartare
.....Ja , alla ni som har hundar med kvalster allergi, skriv hur ni gör med städningen...

...Min hund är allergisk mot förrådskvalster och får inget torrfoder längre utan vanlig mat, men han har fortfarande lite klåda och veterinären tror att det är damm som han reagerar på.

Så nu blir det superduper städning här hemma, men hur ofta, varje dag, varannan dag eller 1 gång i veckan????

Sv: Hur ofta städar ni som har hundar med kvalster allergi???

Jag har hund som är allergisk, och har en hel del allergier själv.
Jag dammsuger 2ggr/dag, torkar golven 1gång och torrmoppar + vädrar 2ggr/dag.

Skakar alla filtar, sängkläder, dammtorkar alla ytor osv.

Låter mkt, men det går av bara farten.

Jag har hund som är allergisk, och har en hel del allergier själv.
Jag dammsuger 2ggr/dag, torkar golven 1gång och torrmoppar + vädrar 2ggr/dag.

Skakar alla filtar, sängkläder, dammtorkar alla ytor osv.

Låter mkt, men det går av bara farten.

Tack för ditt svar.

Jo kommer man bara igång så går det fort, har aldrig haft en hund med allergi tidigare, så det blir väl lite jobbigt i början, innan man får rutin på det.

Tack för ditt svar.

Jo kommer man bara igång så går det fort, har aldrig haft en hund med allergi tidigare, så det blir väl lite jobbigt i början, innan man får rutin på det.

Ja bara man får rutin på det så går det av bara farten.
Och så fort det gör det så är det ganska skönt att slippa det här gamla vanliga "urk nu måste jag städa" ;)

Beror ju iofs på hur stor yta man bor på.
Jag bor på 1 plan 75kvm.

Min jobbarkompis har en hund som är allergisk mot kvalster. Hon dammsuger och torkar golven varannan dag. Byter även lakan då eftersom hunden får ligga i sängen. Hon har inga mattor alls eftersom de drar till sig kvalster.

Ja det glömde jag skriva, inga mattor här heller.

Mattor har jag inte haft på sedan jag flyttade in i min tvåa på 68 kvm, Det är bara onödigt och svårstädat :angel:

Han får inte ligga i sängen men däremot i soffan, så det blir en ordentlig dammsugning där.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
936
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
831
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 727
Senast: Sandora
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 683
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10